Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşdelen, Vefa
dc.contributor.authorBenli, Faik
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:35Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:35Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703400
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı 2005 yılında yenilenen ilköğretim programlarınınöğretmenler tarafından benimsenme düzeyini saptamak ve programgeliştiricilere programların etkililiği hakkında bilgi vermektir. Bu amaçdoğrultusunda hazırlanan anket verileri, Hakkâri ilinde 2012–2013 Eğitim-Öğretim yılında 345 ilköğretim kurumunda görev yapan 1483 öğretmeniçerisinde 1123 sınıf ve branş öğretmenlerine sunulmuş ve anket verilerindenelde edilen sonuçlar ele alınarak problem incelenmiştir. Bu Araştırmadatoplanan verilerin analizinde Aritmetik ortalama, Standart sapma, Ki-kare testi,Kruskal-Wallis testi, Mann-Whitney U testine göre değerlendirilerek 5 farklıistatistiksel analiz kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerinyenilenen ilköğretim programına ait görüşlerinin olumlu düzeyde olduğu, erkeköğretmenlerin kadın öğretmenlere göre programa daha olumlu baktıkları,mesleki kıdem, sınıf mevcutları, mezun oldukları fakülte ve ile programıbenimseme durumu arasında bir ilginin olmadığı, branşlara göre öğretmenlerinprograma ait görüşlerinin farklılaştığı gözlemlenmiştir.Anahtar KelimelerYapılandırmacılık, öğretmen faktörü, eğitim programı, tecrübe, ilköğretim
dc.description.abstractThe aim of this work is to determine the level of adoption of the renewedprimary school programme by the teachers and to give information about theefficiency of the programme to the programme developers. The questionnairredata was prepared acccordingly and applied to 1123 classroom teachers andothers out of 1483 teachers in Hakkari in the 2012-2013 education year. In theanalysis of this research arithmetic mean, standart deviation, Chi-squared test,Kruskal-Wallis test, and Mann-Whitney U tests were used. As the result of theanalysis, teachers had positive ideas about the renewed primary schoolprogramme and male teachers were more positive than female teachers.Teachers' ideas changed only according to their fields. Teachers' experience,the number of the students in the classroom or the department they graduatedfrom did not effect the level of adoption of the programme.Key wordsConstructivism, the teacher coefficient, education programme, experience,primary educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan ilköğretim programlarının öğretmenler tarafından benimsenme düzeyi (Hakkari örneği)
dc.title.alternativeThe level of adoption of constructivist primary school programme by teachers (The Hakkari case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.identifier.yokid10034745
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385982
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess