Akademik çelişki tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı akademik çelişki tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına etkini tespit etmek ve bu tekniğin öğrencilerin Türkçe dersine karşı olan tutumlarını etkileyip etkilemediğini ortaya koymaktır. Araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Van ili İpekyolu ilçesindeki Şehit Koray Akoğuz Ortaokulunda 6. sınıfa devam eden 47 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçlarından öğrencilere ön test ve son test olarak `Etkili Konuşma Becerisi Ölçeği`, `Konuşma Kaygısı Ölçeği`, `Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin konuşma becerilerine etki eden değişkenleri tespit etmek amacıyla `Kişi Bilgi Formu` uygulanmıştır. Bu veri toplama araçlarından elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre akademik çelişki tekniği öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmede Türkçe Öğretim Programı çerçevesinde gerçekleştirilen etkinliklerden daha etkili bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin konuşma kaygılarının düşmesinde ve Türkçe dersine yönelik tutumlarının olumlu yönde değişmesinde akademik çelişki tekniği ilkelerine göre düzenlenen öğretim etkinlikleri, Türkçe Öğretim Programı çerçevesinde düzenlenen öğretim etkinliklerinden daha etkili bulunmuştur.Anahtar Sözcükler:Akademik çelişki tekniği, konuşma becerisi, konuşma kaygısı, Türkçe dersine yönelik tutum, The objective of the present study is to identify the effect of academic controversy technique on verbal skills and speech anxiety of 6th graders and to verify whether the technique effects students' attitudes towards the Turkish language course. In the present study, pretest-posttest design with control group experimental method is used. The participants are 47 6th grade students studying at Şehit Koray Akoğuz Secondary School during the 2014-2015 academic year in İpekyolu/VAN. In the study, 'Active Speech Skills Scale', 'Speech Anxiety Scale', and 'Attitudes towards the Turkish Class Scale' were applied as pretest-posttest measurements to collect data. Furthermore, in order to determine the variables that affect verbal skills of students, a 'Personal Information Form' was used. The data obtained through these data collection tools were analyzed in computer environment. The findings of the study demonstrated that the academic controversy technique was more effective when compared to speech activities organized within the framework of Turkish Language Curriculum on developing verbal skills. Furthermore, the findings also showed that academic controversy technique was more effective on the reduction of students' speech anxieties and improvement of their attitudes towards Turkish language class when compared to instructional activities organized within the framework of Turkish Language Curriculum.Keywords: Academic controversy, verbal skills, speech anxiety, attitudes towards Turkish language class.
Collections