Show simple item record

dc.contributor.advisorKardaş, Mehmet Nuri
dc.contributor.authorTüzemen, Tuğba
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:24Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703310
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı akademik çelişki tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına etkini tespit etmek ve bu tekniğin öğrencilerin Türkçe dersine karşı olan tutumlarını etkileyip etkilemediğini ortaya koymaktır. Araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Van ili İpekyolu ilçesindeki Şehit Koray Akoğuz Ortaokulunda 6. sınıfa devam eden 47 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçlarından öğrencilere ön test ve son test olarak `Etkili Konuşma Becerisi Ölçeği`, `Konuşma Kaygısı Ölçeği`, `Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin konuşma becerilerine etki eden değişkenleri tespit etmek amacıyla `Kişi Bilgi Formu` uygulanmıştır. Bu veri toplama araçlarından elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre akademik çelişki tekniği öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmede Türkçe Öğretim Programı çerçevesinde gerçekleştirilen etkinliklerden daha etkili bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin konuşma kaygılarının düşmesinde ve Türkçe dersine yönelik tutumlarının olumlu yönde değişmesinde akademik çelişki tekniği ilkelerine göre düzenlenen öğretim etkinlikleri, Türkçe Öğretim Programı çerçevesinde düzenlenen öğretim etkinliklerinden daha etkili bulunmuştur.Anahtar Sözcükler:Akademik çelişki tekniği, konuşma becerisi, konuşma kaygısı, Türkçe dersine yönelik tutum,
dc.description.abstractThe objective of the present study is to identify the effect of academic controversy technique on verbal skills and speech anxiety of 6th graders and to verify whether the technique effects students' attitudes towards the Turkish language course. In the present study, pretest-posttest design with control group experimental method is used. The participants are 47 6th grade students studying at Şehit Koray Akoğuz Secondary School during the 2014-2015 academic year in İpekyolu/VAN. In the study, 'Active Speech Skills Scale', 'Speech Anxiety Scale', and 'Attitudes towards the Turkish Class Scale' were applied as pretest-posttest measurements to collect data. Furthermore, in order to determine the variables that affect verbal skills of students, a 'Personal Information Form' was used. The data obtained through these data collection tools were analyzed in computer environment. The findings of the study demonstrated that the academic controversy technique was more effective when compared to speech activities organized within the framework of Turkish Language Curriculum on developing verbal skills. Furthermore, the findings also showed that academic controversy technique was more effective on the reduction of students' speech anxieties and improvement of their attitudes towards Turkish language class when compared to instructional activities organized within the framework of Turkish Language Curriculum.Keywords: Academic controversy, verbal skills, speech anxiety, attitudes towards Turkish language class.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAkademik çelişki tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına etkisi
dc.title.alternativeEffect of academic controversy technique on verbal skills and speech anxiety of 6th grade students, master's thesis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmSpeech anxiety
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmAcademic contradiction
dc.identifier.yokid10115711
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435307
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess