Öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi ve FeTeMM etkinlikleri hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, fizik öğretmen adaylarının Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi ve FeTeMM etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunu 2015-2016 bahar döneminde Yüzüncü Yıl Üniversitesi (YYÜ), Fizik Öğretmenliği 5. sınıf öğrencilerinden 'Alan Eğitiminde Araştırma Projesi' dersini alan sekiz öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu öğretmen adaylarına ders kapsamında FeTeMM eğitimi ve FeTeMM etkinlikleri üzerine araştırmalar yaptırılmıştır. Yapılan araştırmalar ve incelemeler sonucunda, dersin doğasına da uygun olması açısından, ortaokul öğrencilerine yönelik bir bilim şenliği düzenlenmesine karar verilmiştir. Düzenlenecek olan bilim şenliğinde yer alacak etkinliklere ders hocası, dersi alan öğrenciler ve araştırmacının tartışma ve incelemeleri üzerine karar verilmiştir. Bu bağlamda şenlikte kullanılmak üzere altı etkinlik üzerinde fikir birliğine varılmıştır. Yapılması planlanan bilim şenliğine gönüllü 20 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Proje dersi kapsamında yapılacak tüm aşamalar bittikten sonra, öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi hakkındaki görüşleri yapılandırılmış bir görüşme formu ile alınmış ve görüşme formları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adayları, FeTeMM etkinliklerinin dersi daha eğlenceli ve dikkat çekici hale getirdiğini, öğrenilenleri daha kalıcı kıldığı, derse aktif katılımı sağladığını ve bu tarz etkinliklerin ders konularını daha anlaşılır hale getirdiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca, öğretmen adayları, FeTeMM etkinliklerini hazırlarken zorluk çekmediklerini, motivasyonlarının olumlu yönde arttığını ve öğretmenliğe başladıklarında benzer uygulamaları kendi derslerinde kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. This study aims to analyze the views of pre-service physics teachers on Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) education and STEM activities. The participants of the study were eight students from Physics Teacher Education Faculty of Yuzuncu Yil University who taking 'Research Project in Field Education' course. As a result of their research and discussion, participants organized a science festival that included STEM activities for secondary school students. Six STEM activities were implemented to twenty middle school students (6th to 8th grade) in the festival. Structured interview forms were used as data source, and data qualitatively analyzed to illustrate pre-service teachers' views on STEM activities. According to the findings obtained, pre-service teachers indicated that STEM activities are fun, more permanent, more perceptible and more remarkable, and provide active participation. They, also, indicated that they did not have difficulty in planning and implementing STEM activities, their motivation in the process increased positively and they want to use STEM activities in their classes in the future.
Collections