Show simple item record

dc.contributor.advisorKocakaya, Serhat
dc.contributor.authorEnsari, Ömer
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:14Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:14Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703229
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fizik öğretmen adaylarının Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi ve FeTeMM etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunu 2015-2016 bahar döneminde Yüzüncü Yıl Üniversitesi (YYÜ), Fizik Öğretmenliği 5. sınıf öğrencilerinden 'Alan Eğitiminde Araştırma Projesi' dersini alan sekiz öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu öğretmen adaylarına ders kapsamında FeTeMM eğitimi ve FeTeMM etkinlikleri üzerine araştırmalar yaptırılmıştır. Yapılan araştırmalar ve incelemeler sonucunda, dersin doğasına da uygun olması açısından, ortaokul öğrencilerine yönelik bir bilim şenliği düzenlenmesine karar verilmiştir. Düzenlenecek olan bilim şenliğinde yer alacak etkinliklere ders hocası, dersi alan öğrenciler ve araştırmacının tartışma ve incelemeleri üzerine karar verilmiştir. Bu bağlamda şenlikte kullanılmak üzere altı etkinlik üzerinde fikir birliğine varılmıştır. Yapılması planlanan bilim şenliğine gönüllü 20 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Proje dersi kapsamında yapılacak tüm aşamalar bittikten sonra, öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi hakkındaki görüşleri yapılandırılmış bir görüşme formu ile alınmış ve görüşme formları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adayları, FeTeMM etkinliklerinin dersi daha eğlenceli ve dikkat çekici hale getirdiğini, öğrenilenleri daha kalıcı kıldığı, derse aktif katılımı sağladığını ve bu tarz etkinliklerin ders konularını daha anlaşılır hale getirdiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca, öğretmen adayları, FeTeMM etkinliklerini hazırlarken zorluk çekmediklerini, motivasyonlarının olumlu yönde arttığını ve öğretmenliğe başladıklarında benzer uygulamaları kendi derslerinde kullanmak istediklerini belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThis study aims to analyze the views of pre-service physics teachers on Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) education and STEM activities. The participants of the study were eight students from Physics Teacher Education Faculty of Yuzuncu Yil University who taking 'Research Project in Field Education' course. As a result of their research and discussion, participants organized a science festival that included STEM activities for secondary school students. Six STEM activities were implemented to twenty middle school students (6th to 8th grade) in the festival. Structured interview forms were used as data source, and data qualitatively analyzed to illustrate pre-service teachers' views on STEM activities. According to the findings obtained, pre-service teachers indicated that STEM activities are fun, more permanent, more perceptible and more remarkable, and provide active participation. They, also, indicated that they did not have difficulty in planning and implementing STEM activities, their motivation in the process increased positively and they want to use STEM activities in their classes in the future.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi ve FeTeMM etkinlikleri hakkındaki görüşleri
dc.title.alternativePre-service teachers' views on STEM education and STEM activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSTEM training method
dc.subject.ytmEffectiveness of training
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10150996
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480179
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess