Yabancılara emlak satışının turizm işletmelerine etkisi üzerine bir araştırma; Kuşadası`nda bulunan a grubu seyahat acentaları ve 4-5 yıldızlı oteller üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancılara gayrimenkul satışı ülkemizde sürekli üstünde durulan konulardan birtanesidir ve bu konu üzerinde ülkemizde yapılan araştırma sayısı çok azdır. Bueksikliğin görülmesinden sonra biraz daha irdelenerek bu satıştan ülke içerisinde enfazla etkilenen sektörün turizm olduğu görülmektedir.Bu araştırma yabancıların ülkemizde gayrimenkul sahibi olmalarından en fazlaetkilenen sektör olarak görülebilecek olan turizm sektörünün iki ana temel üyesi olanseyahat acentaları ve konaklama işletmelerinin ne ölçüde etkilendiklerinin ortayakonulması amacıyla, seyahat acentaları ve konaklama işletmeleri yöneticilerininalgılarına yönelik olarak yapılmıştır. Bunun nedeni; seyahat acentalarında kirezervasyon sayılarının düşüp düşmediğinin ve konaklama işletmelerinde otellerdekidoluluk oranının azalıp azalmadığının ortaya çıkarılmasıdır.Araştırmada 67 adet seyahat acentası yöneticisi ile 26 adet konaklama işletmesiyöneticisine anket uygulanmıştır ve bu anketlerden alınan sonuçlardeğerlendirilmiştir. Sonuç olarak katılımcıların yabancılara gayrimenkul satışından turizm işletmelerininne biçimde etkilendiğine dair fikirleri verilmiş ve bunlar üzerinde açıklamalaryapılmıştır.ANAHTAR SÖZCÜKLERSeyahat acentaları, konaklama işletmeleri, emlak, gayrimenkul sektörü Selling real estate to foreign people is one of the topics which is most dealt with inour country and the number of the researches on this subject is very limited. Takinginto consideration this fact it is seen that this sale has an affect mostly on tourism inthe country.This research was carried to learn the viewpoint of travel agency managers and hotelmanagers to understand how travel agencies and hotels, two main elements oftourism sector, are effected by the sale of the real estate to foreiners. The reason ofthis is to make it clear if there is a decline in the number of reservations in the travelagencies and if there is a change in occupancy rate in hotels.In this research questionnaire implemented on 67 travel agency managers and 26hotel managers, datas were evaluated from this questionnaire.As a result, attendants? ideas about how tourism enterprises are effected by the realestate sales to foreiners are given and comments are made on these ideas.Key Words: Travel Agencies, Hotels, Real Estate, Real Estate Sector.
Collections