Show simple item record

dc.contributor.advisorİçöz, Orhan
dc.contributor.authorEfendi, Mahmut
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:37Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:37Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700472
dc.description.abstractYabancılara gayrimenkul satışı ülkemizde sürekli üstünde durulan konulardan birtanesidir ve bu konu üzerinde ülkemizde yapılan araştırma sayısı çok azdır. Bueksikliğin görülmesinden sonra biraz daha irdelenerek bu satıştan ülke içerisinde enfazla etkilenen sektörün turizm olduğu görülmektedir.Bu araştırma yabancıların ülkemizde gayrimenkul sahibi olmalarından en fazlaetkilenen sektör olarak görülebilecek olan turizm sektörünün iki ana temel üyesi olanseyahat acentaları ve konaklama işletmelerinin ne ölçüde etkilendiklerinin ortayakonulması amacıyla, seyahat acentaları ve konaklama işletmeleri yöneticilerininalgılarına yönelik olarak yapılmıştır. Bunun nedeni; seyahat acentalarında kirezervasyon sayılarının düşüp düşmediğinin ve konaklama işletmelerinde otellerdekidoluluk oranının azalıp azalmadığının ortaya çıkarılmasıdır.Araştırmada 67 adet seyahat acentası yöneticisi ile 26 adet konaklama işletmesiyöneticisine anket uygulanmıştır ve bu anketlerden alınan sonuçlardeğerlendirilmiştir. Sonuç olarak katılımcıların yabancılara gayrimenkul satışından turizm işletmelerininne biçimde etkilendiğine dair fikirleri verilmiş ve bunlar üzerinde açıklamalaryapılmıştır.ANAHTAR SÖZCÜKLERSeyahat acentaları, konaklama işletmeleri, emlak, gayrimenkul sektörü
dc.description.abstractSelling real estate to foreign people is one of the topics which is most dealt with inour country and the number of the researches on this subject is very limited. Takinginto consideration this fact it is seen that this sale has an affect mostly on tourism inthe country.This research was carried to learn the viewpoint of travel agency managers and hotelmanagers to understand how travel agencies and hotels, two main elements oftourism sector, are effected by the sale of the real estate to foreiners. The reason ofthis is to make it clear if there is a decline in the number of reservations in the travelagencies and if there is a change in occupancy rate in hotels.In this research questionnaire implemented on 67 travel agency managers and 26hotel managers, datas were evaluated from this questionnaire.As a result, attendants? ideas about how tourism enterprises are effected by the realestate sales to foreiners are given and comments are made on these ideas.Key Words: Travel Agencies, Hotels, Real Estate, Real Estate Sector.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYabancılara emlak satışının turizm işletmelerine etkisi üzerine bir araştırma; Kuşadası`nda bulunan a grubu seyahat acentaları ve 4-5 yıldızlı oteller üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of the real estate sales to foreigners on tourism enterprises; a research on a group travel agencies and 4-5 star hotels in Kuşadası
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmReal estates
dc.subject.ytmReal estate
dc.identifier.yokid346814
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235620
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess