E-ticarette tüketicilerin güvenlik ve risk algılarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde iletişim teknolojilerinin ve internetin yaygınlaşması internet kullanımını ve internet üzerinden yapılan elektronik ticaret (e-ticaret) hacmini de etkilemektedir. E-ticaretteki hızlı gelişime rağmen tüketicilerin e-ticaret ödeme araçları, ürünün teslim ve iadesi ve özellikle kişisel bilgilerinin kötü amaçlı kullanımı konusunda endişeleri bulunmaktadır. Bu da tüketicilerin e-ticarete algılanan risklerden dolayı güvenini azaltmaktadır. Bu araştırma e-ticarette tüketicilerin güvenlik ve risk algılarını belirlemek için yapılmıştır. Bu amaçla 19adet sorudan oluşan anket formu geliştirilerek 135 üniversite öğrencisine yüz yüze anket yöntemiyle anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilere SPSS 20.0 istatistik programı kullanılarakregresyon analizi, t-testi analizi ve tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) uygulanmıştır. İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin güvenlik ve risk algısını cinsiyet, yaş ve aylık gelire göre anlamlı fark gösterip göstermediği t-test ve tek yönlü varyans analizi (Anova) ile test edilmiştir. Risk ve güvenlik algısı cinsiyet, yaş ve aylık gelire göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Çoklu regresyon analiziyle birinci hipotez olan `tüketicilerin, internet üzerinden alışveriş yaparken risk ve güvenlik algısı soyut unsurlardan etkilenmektedir` ve ikinci hipotez olan`tüketicilerin, internet üzerinden alışveriş yaparken risk ve güvenlik algısı somut unsurlardan etkilenmektedir` test edilmiş ve her iki hipotez de kabul edilmiştir. The proliferation of communication technologies and the Internet affects the volume of electronic commerce via the iInternet and internet penetrations in current days. Consumers have suspicions about e-commerce payment tools, delivery and return on the product and particularly misuse of personal data despite the rapid growth of electronic commerce. Consumers'suspicions decrease the confidence of consumers to e-commerce because of the perceived risk. The aim of this research is to determine the security and risk perceptions of consumers. For this purpose, a questionnaire which include 19 items interviewed with 135 students via face to face survey method. The available data is analyzed with SPSS 20.0 statistical software for regression analysis, t-test analysis and one-way analysis of variance (One Way Anova). Consumers who have shopping via internet is researched about differences. The Internet safety and risk perception of consumers who have shopping via internet is compared to gender, age and income for significant difference by using t-test and one-way ANOVA. The significant difference is found between risk and safety perceptions and gender, age and income. `First hypothesis which is consumers risk and safety perceptions are affected from abstract elements when shopping on the internet and second hypothesis which is consumers risk and safety perceptions are affected from concrete elements when shopping on the internet` are tested and accepted by using multiple regression analysis.
Collections