Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürkoğlu, Yücel
dc.contributor.authorDemir, Batuhan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:01Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:01Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700319
dc.description.abstractGünümüzde iletişim teknolojilerinin ve internetin yaygınlaşması internet kullanımını ve internet üzerinden yapılan elektronik ticaret (e-ticaret) hacmini de etkilemektedir. E-ticaretteki hızlı gelişime rağmen tüketicilerin e-ticaret ödeme araçları, ürünün teslim ve iadesi ve özellikle kişisel bilgilerinin kötü amaçlı kullanımı konusunda endişeleri bulunmaktadır. Bu da tüketicilerin e-ticarete algılanan risklerden dolayı güvenini azaltmaktadır. Bu araştırma e-ticarette tüketicilerin güvenlik ve risk algılarını belirlemek için yapılmıştır. Bu amaçla 19adet sorudan oluşan anket formu geliştirilerek 135 üniversite öğrencisine yüz yüze anket yöntemiyle anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilere SPSS 20.0 istatistik programı kullanılarakregresyon analizi, t-testi analizi ve tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) uygulanmıştır. İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin güvenlik ve risk algısını cinsiyet, yaş ve aylık gelire göre anlamlı fark gösterip göstermediği t-test ve tek yönlü varyans analizi (Anova) ile test edilmiştir. Risk ve güvenlik algısı cinsiyet, yaş ve aylık gelire göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Çoklu regresyon analiziyle birinci hipotez olan `tüketicilerin, internet üzerinden alışveriş yaparken risk ve güvenlik algısı soyut unsurlardan etkilenmektedir` ve ikinci hipotez olan`tüketicilerin, internet üzerinden alışveriş yaparken risk ve güvenlik algısı somut unsurlardan etkilenmektedir` test edilmiş ve her iki hipotez de kabul edilmiştir.
dc.description.abstractThe proliferation of communication technologies and the Internet affects the volume of electronic commerce via the iInternet and internet penetrations in current days. Consumers have suspicions about e-commerce payment tools, delivery and return on the product and particularly misuse of personal data despite the rapid growth of electronic commerce. Consumers'suspicions decrease the confidence of consumers to e-commerce because of the perceived risk. The aim of this research is to determine the security and risk perceptions of consumers. For this purpose, a questionnaire which include 19 items interviewed with 135 students via face to face survey method. The available data is analyzed with SPSS 20.0 statistical software for regression analysis, t-test analysis and one-way analysis of variance (One Way Anova). Consumers who have shopping via internet is researched about differences. The Internet safety and risk perception of consumers who have shopping via internet is compared to gender, age and income for significant difference by using t-test and one-way ANOVA. The significant difference is found between risk and safety perceptions and gender, age and income. `First hypothesis which is consumers risk and safety perceptions are affected from abstract elements when shopping on the internet and second hypothesis which is consumers risk and safety perceptions are affected from concrete elements when shopping on the internet` are tested and accepted by using multiple regression analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleE-ticarette tüketicilerin güvenlik ve risk algılarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of safety and consumer-perceived risk in e-commerce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRisk
dc.subject.ytmRisk Perception
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmVirtual shopping
dc.subject.ytmFinancial risk
dc.subject.ytmSecurity
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmProtection from risk
dc.identifier.yokid10114374
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443629
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess