Görme engelliler için sesli kitaplarda yeni çözümler ve bir toplumsal farkındalık projesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimi, bireyin kendini geliştirmesi için kontrollü bir çevrenin etkisiyle, bireysel gelişim süreci olarak tanımlarsak; ülkemizde sayısı bir milyonu geçen görme engelli bireyin eşit şartlarda eğitime sahip olabilmesi, herkesin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesiyle mümkün olabilir. Özellikle normal bir insanın rahatlıkla ulaşabildiği eğitim ve kişisel gelişim kitapları, görme engelli kişiler için ancak bazı yardımcı araçların kullanımı ile mümkün olmaktadır. Geliştirilen çeşitli yöntemler, birbirinden her ne kadar farklı ve yenilikçi çözümler getirse de bu işlemler beraberinde bazı zorluklar da getirmiştir.Çalışmamın ilk bölümünde; görme engelli bireyin tanımı, bu durumun oluşmasındaki nedenleri ve görme engellilerin eğitimi için yapılmış girişimlerden bahsedilmiştir. İkinci bölümde; ses kayıt teknolojisinin tarihi süreci araştırılmış ve görme engelli kişiler için kullanılan sesli kitap sistemleri incelenmiştir. Üçüncü bölümde; toplumu bilinçlendirmek adına yapılan farkındalık kavramı üzerinde durulmuş ve dünyada toplumu bilinçlendirmek adına yapılmış örnek afiş çalışmaları incelenmiştir. Son bölümde ise; DAISY (Digital Accessible Information System) sesli kitap okuma cihazının dünyadaki tüm DAISY kitaplara online ulaşılabilen bir sistem önerisi sunulmuştur. Sonrasında toplumsal farkındalık yaratabilmek için afiş çalışmaları hazırlanarak, bireysel sesli kitap bağışı konusunda bilinçlendirme yapılmaya çalışılmıştır. As we define education as an individual improvement for the individual's improving himself with the impact of the environment, it can only be possible with everybody's being aware of their duties especially for the blind citizens in order to have the equal conditions for education. Especially for the books which are for education and personal improvement can easily be reached by casual people is only be possible with some supportive devices for the blind people. Even some of the developed methods provide different and renewal solutions, these processes also brought some dificulties.In the first part of the study, the definition of the blind indivudual, it was mentioned about the reasons of this situation and attempts about the education of blind individuals. In the second part, the past and history of recording device was investigated also the usage of voiced books systems for the blind people. In the third part, in order to make the public be conscious, it was detailly focused on the awareness comprehension and the posters were investigated all around the world used for making the society be conscious. And in the last part, for the preparation of DAISY (Digital Accessible Information System) voiced book reading device, a new solution suggestion was presented in order reach for all DAISY books online. Afterwards, it was tried to make people be aware of donating individual voiced books by preparing posters for creating awareness.
Collections