Show simple item record

dc.contributor.advisorOkay, İsmail
dc.contributor.authorDeğirmenci, Süleyman
dc.date.accessioned2021-05-08T12:09:49Z
dc.date.available2021-05-08T12:09:49Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700174
dc.description.abstractEğitimi, bireyin kendini geliştirmesi için kontrollü bir çevrenin etkisiyle, bireysel gelişim süreci olarak tanımlarsak; ülkemizde sayısı bir milyonu geçen görme engelli bireyin eşit şartlarda eğitime sahip olabilmesi, herkesin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesiyle mümkün olabilir. Özellikle normal bir insanın rahatlıkla ulaşabildiği eğitim ve kişisel gelişim kitapları, görme engelli kişiler için ancak bazı yardımcı araçların kullanımı ile mümkün olmaktadır. Geliştirilen çeşitli yöntemler, birbirinden her ne kadar farklı ve yenilikçi çözümler getirse de bu işlemler beraberinde bazı zorluklar da getirmiştir.Çalışmamın ilk bölümünde; görme engelli bireyin tanımı, bu durumun oluşmasındaki nedenleri ve görme engellilerin eğitimi için yapılmış girişimlerden bahsedilmiştir. İkinci bölümde; ses kayıt teknolojisinin tarihi süreci araştırılmış ve görme engelli kişiler için kullanılan sesli kitap sistemleri incelenmiştir. Üçüncü bölümde; toplumu bilinçlendirmek adına yapılan farkındalık kavramı üzerinde durulmuş ve dünyada toplumu bilinçlendirmek adına yapılmış örnek afiş çalışmaları incelenmiştir. Son bölümde ise; DAISY (Digital Accessible Information System) sesli kitap okuma cihazının dünyadaki tüm DAISY kitaplara online ulaşılabilen bir sistem önerisi sunulmuştur. Sonrasında toplumsal farkındalık yaratabilmek için afiş çalışmaları hazırlanarak, bireysel sesli kitap bağışı konusunda bilinçlendirme yapılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractAs we define education as an individual improvement for the individual's improving himself with the impact of the environment, it can only be possible with everybody's being aware of their duties especially for the blind citizens in order to have the equal conditions for education. Especially for the books which are for education and personal  improvement can easily be reached by casual people is only be possible with some supportive devices for the blind people. Even some of the developed methods provide different and renewal solutions, these processes also brought some dificulties.In the first part of the study, the definition of the blind indivudual, it was mentioned about the reasons of this situation and attempts about the education of blind  individuals. In the second part, the past and history of recording device was investigated also the usage  of voiced books systems for the blind people. In the third part, in order to make the public be conscious, it was detailly focused on the awareness comprehension and the posters were investigated all around the world used for making the society be conscious. And in the last part, for the preparation of DAISY (Digital Accessible Information System) voiced book reading device, a new solution suggestion was presented in order reach for all DAISY books online. Afterwards, it was tried to make people be aware of donating individual voiced books by preparing posters for creating awareness. en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGörme engelliler için sesli kitaplarda yeni çözümler ve bir toplumsal farkındalık projesi örneği
dc.title.alternativeNew solutions for visually impaired in audio books and a social awareness project sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial awareness
dc.subject.ytmBook design
dc.subject.ytmVisually impaired
dc.subject.ytmAudio book
dc.identifier.yokid10131222
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448183
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess