The Intertextual circulation: image travelling in consumer culture
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET METİNLERARASI DOLAŞIM: TÜKETİCİ KÜLTÜRÜNDE İMGE DÖNÜŞÜMÜ Ali V. Cindoruk Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Doç. Dr. İhsan Derman Haziran, 1993 Bu çalışmanın amacı günümüz tüketici kültüründe. medyanın çeşitli biçim ve işleyiş alanlarında dolaşıma giren (yinelenerek yeniden sunulan) imgenin teme! karakteristiklerinin saptanmasıdır. İlk aşamada imgenin birincil ve öncelikli temsili biçim olarak kabul edildiği günümüz kültürü ve medya arasındaki ilişkiler ve etkileşimler incelenmiştir. Bunu takiben, yine kültür ve medya arası ilişkilerin bir sonucu olarak ortaya çıktığı kabul edilebilinecek imgenin metinlerarası dolaşımı incelenmiştir. ABSTRACT THE INTERTEXTUAL CIRCULATION: IMAGE TRAVELLING IN CONSUMER CULTURE Ali V. Cindoruk M.F.A. in Graphic Design Supervisor: Assoc. Prof, ihsan Derman June, 1993 The aim of the present study is to examine certain characteristics of image travelling in consumer culture through various means and forms of media. Therefore, at the first attempt the relationship and interaction between culture and media is questioned, wherein image is conceived as being the primary representational form through this interaction. Consequently, the intertextual circulation of image is examined which is also conceived as to appear as a result of the contemporary relationship between media and culture. Key Words: Consumer Culture, Media, Image, Intertextuality, Appropriation. 1 1 1
Collections