Show simple item record

dc.contributor.advisorDerman, İhsan
dc.contributor.authorCindoruk, Ali V.
dc.date.accessioned2020-12-04T09:16:31Z
dc.date.available2020-12-04T09:16:31Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69659
dc.description.abstractÖZET METİNLERARASI DOLAŞIM: TÜKETİCİ KÜLTÜRÜNDE İMGE DÖNÜŞÜMÜ Ali V. Cindoruk Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Doç. Dr. İhsan Derman Haziran, 1993 Bu çalışmanın amacı günümüz tüketici kültüründe. medyanın çeşitli biçim ve işleyiş alanlarında dolaşıma giren (yinelenerek yeniden sunulan) imgenin teme! karakteristiklerinin saptanmasıdır. İlk aşamada imgenin birincil ve öncelikli temsili biçim olarak kabul edildiği günümüz kültürü ve medya arasındaki ilişkiler ve etkileşimler incelenmiştir. Bunu takiben, yine kültür ve medya arası ilişkilerin bir sonucu olarak ortaya çıktığı kabul edilebilinecek imgenin metinlerarası dolaşımı incelenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT THE INTERTEXTUAL CIRCULATION: IMAGE TRAVELLING IN CONSUMER CULTURE Ali V. Cindoruk M.F.A. in Graphic Design Supervisor: Assoc. Prof, ihsan Derman June, 1993 The aim of the present study is to examine certain characteristics of image travelling in consumer culture through various means and forms of media. Therefore, at the first attempt the relationship and interaction between culture and media is questioned, wherein image is conceived as being the primary representational form through this interaction. Consequently, the intertextual circulation of image is examined which is also conceived as to appear as a result of the contemporary relationship between media and culture. Key Words: Consumer Culture, Media, Image, Intertextuality, Appropriation. 1 1 1en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleThe Intertextual circulation: image travelling in consumer culture
dc.title.alternativeMetinlerarası dolaşım: tüketici kültüründe imge dönüşümü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGraphic arts
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmIntertextuality
dc.subject.ytmConsumer culture
dc.identifier.yokid26991
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid26991
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess