A Comperative study on color preperences of children for their school environments: Two private schools in Ankara
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ÇOCUKLARIN İLKOKUL ÇEVRELERİNDE RENK TERCİHLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI ÇALIŞMA: ANKARA'DA İKİ ÖZEL OKUL Zeynep Başoğlu İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Dr. Sibel Ertez Ural Şubat, 2002 Bu çalışmada, ilkokul çocuklarının soyut renk tercihleri ve okul çevreleri için renk tercihleri ve yaş, cinsiyet ve fonksiyonun bu tercihler üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Ayrıca, rengin mekanda doğru kullanımının ve tercih edilen renklerin mekanlarda kullanımının önemi araştırılmıştır. Çalışma için farklı renk düzenlerine sahip iki özel ilkokul seçilmiş, ODTÜ Geliştirme Vakfi İlköğretim Okulu ve Özel Bilkent İlköğretim Okulu, ve amaçlar doğrultusunda incelenmiştir. Sonuçlar gözönünde bulundurularak iki okulun öğrencilerinin tercihleri arasında karşılaştırma yapılmış, nedenleri tartışılmış ve okullarda kullanılması öngörülen renk düzenlerine dair öneriler yapılmıştır. Anahtar Sözcükler: Mimaride renk, Renk düzenleri, Renk tercihleri, İlkokul çevreleri, İlkokul öğrencileri. iv ABSTRACT A COMPARATIVE STUDY ON COLOR PREFERENCES OF CHILDREN FOR THEm SCHOOL ENVIRONMENTS: TWO PRIVATE SCHOOLS IN ANKARA Zeynep Başoğlu M.F.A. in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor: Dr. Sibel Ertez Ural February, 2002 In this study, abstract single color and color scheme preferences of children for their school environments and the effects of age, gender, and functions on preferences have been analyzed. Also, the importance of the use of the appropriate and preferred colors in the environments has been explored. For the study, two urban private schools with different color scheme applications in Ankara have been chosen and examined according to the objectives. The two chosen schools are the ODTÜ Geliştirme Vakfı İlköğretim Okulu and özel Bilkent İlköğretim Okulu. Depending on the outcomes of the results, comparisons between the subjects of the two chosen schools have been done, the reasons for differences in the preferences have been discussed and suggestions for color applications in the school environments have been done. Keywords: Color in architecture, Color schemes, Color preferences, Elementary school environments, Elementary school children. iii
Collections