Show simple item record

dc.contributor.advisorUral, Sibel
dc.contributor.authorBaşoğlu, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-04T09:13:52Z
dc.date.available2020-12-04T09:13:52Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69454
dc.description.abstractÖZET ÇOCUKLARIN İLKOKUL ÇEVRELERİNDE RENK TERCİHLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI ÇALIŞMA: ANKARA'DA İKİ ÖZEL OKUL Zeynep Başoğlu İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Dr. Sibel Ertez Ural Şubat, 2002 Bu çalışmada, ilkokul çocuklarının soyut renk tercihleri ve okul çevreleri için renk tercihleri ve yaş, cinsiyet ve fonksiyonun bu tercihler üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Ayrıca, rengin mekanda doğru kullanımının ve tercih edilen renklerin mekanlarda kullanımının önemi araştırılmıştır. Çalışma için farklı renk düzenlerine sahip iki özel ilkokul seçilmiş, ODTÜ Geliştirme Vakfi İlköğretim Okulu ve Özel Bilkent İlköğretim Okulu, ve amaçlar doğrultusunda incelenmiştir. Sonuçlar gözönünde bulundurularak iki okulun öğrencilerinin tercihleri arasında karşılaştırma yapılmış, nedenleri tartışılmış ve okullarda kullanılması öngörülen renk düzenlerine dair öneriler yapılmıştır. Anahtar Sözcükler: Mimaride renk, Renk düzenleri, Renk tercihleri, İlkokul çevreleri, İlkokul öğrencileri. iv
dc.description.abstractABSTRACT A COMPARATIVE STUDY ON COLOR PREFERENCES OF CHILDREN FOR THEm SCHOOL ENVIRONMENTS: TWO PRIVATE SCHOOLS IN ANKARA Zeynep Başoğlu M.F.A. in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor: Dr. Sibel Ertez Ural February, 2002 In this study, abstract single color and color scheme preferences of children for their school environments and the effects of age, gender, and functions on preferences have been analyzed. Also, the importance of the use of the appropriate and preferred colors in the environments has been explored. For the study, two urban private schools with different color scheme applications in Ankara have been chosen and examined according to the objectives. The two chosen schools are the ODTÜ Geliştirme Vakfı İlköğretim Okulu and özel Bilkent İlköğretim Okulu. Depending on the outcomes of the results, comparisons between the subjects of the two chosen schools have been done, the reasons for differences in the preferences have been discussed and suggestions for color applications in the school environments have been done. Keywords: Color in architecture, Color schemes, Color preferences, Elementary school environments, Elementary school children. iiien_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleA Comperative study on color preperences of children for their school environments: Two private schools in Ankara
dc.title.alternativeÇocukların ilkokul çevrelerinde renk tercihleri üzerine karşılaştırmalı çalışma: Ankara'da iki özel okul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmArchitectural decorations
dc.subject.ytmColor selection
dc.subject.ytmEnvironmental design
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid121120
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117431
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess