A historical comparative analysis of family images in `detergent` `soft drink` and `margarine` advertisements on Turkish television
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TÜRK TELEVİZYON REKLAMLARINDA İÇİNDE AİLE İMAJI GEÇEN `TEMİZLİK MALZEMESİ` `MARGARİN` VE `MEŞRUBAT` REKLAMLARININ 1980 SONRASI VE GÜNÜMÜZ OLARAK KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZİ Gizem Alagöz Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Y. Doç. Dr. Mahmut Mutman Ağustos, 2004 Bu tez çalışması, televizyonun Türk ailesi ile ilk tanıştığı dönemlerdeki reklamlar ve günümüz reklamlarının, özellikle içerisinde aile imajı geçen temizlik malzemesi, meşrubat ve margarin reklamlarını karşılaştırarak analiz ediyor. Karşılaştırma neticesinde, reklamlardaki aile yansımasındaki değişiklikler mercek altında inceleniyor. Bunun için Stuart Ewen ve Gillian Dyer gibi kritiklerin analizleri temel alınıyor. Anahtar kelimeler: Türk Ailesi, televizyon reklamları, görsel iletişim, aile imajı, deterjan, meşrubat, margarin. iv ABSTRACT A HISTORICAL COMPARATIVE ANALYSIS OF FAMILY IMAGES IN `DETERGENT` `SOFT DRINK` AND `MARGARINE` ADVERTISEMENTS ON TURKISH TELEVISION Gizem Alagöz M. F. A. in Graphic Design Supervisor: Assist. Prof. Mahmut Mutman August, 2004 `Family` image and its meaning in Turkish culture is going to be examined through the analysis of television advertisements in two different time periods, which are late 1980s and present time. Through the comparison, the differences are further investigated according to approaches based upon the critiques Stuart Ewen and Gillian Dyer. Keywords: Turkish family, television advertisements, visual communication, family images, detergent, soft drink, margarine. Ill
Collections