Show simple item record

dc.contributor.advisorMutman, Mahmut
dc.contributor.advisorTreske, Andreas
dc.contributor.advisorÖzkal, Özlem
dc.contributor.authorAlagöz, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-04T09:13:25Z
dc.date.available2020-12-04T09:13:25Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69430
dc.description.abstractÖZET TÜRK TELEVİZYON REKLAMLARINDA İÇİNDE AİLE İMAJI GEÇEN `TEMİZLİK MALZEMESİ` `MARGARİN` VE `MEŞRUBAT` REKLAMLARININ 1980 SONRASI VE GÜNÜMÜZ OLARAK KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZİ Gizem Alagöz Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Y. Doç. Dr. Mahmut Mutman Ağustos, 2004 Bu tez çalışması, televizyonun Türk ailesi ile ilk tanıştığı dönemlerdeki reklamlar ve günümüz reklamlarının, özellikle içerisinde aile imajı geçen temizlik malzemesi, meşrubat ve margarin reklamlarını karşılaştırarak analiz ediyor. Karşılaştırma neticesinde, reklamlardaki aile yansımasındaki değişiklikler mercek altında inceleniyor. Bunun için Stuart Ewen ve Gillian Dyer gibi kritiklerin analizleri temel alınıyor. Anahtar kelimeler: Türk Ailesi, televizyon reklamları, görsel iletişim, aile imajı, deterjan, meşrubat, margarin. iv
dc.description.abstractABSTRACT A HISTORICAL COMPARATIVE ANALYSIS OF FAMILY IMAGES IN `DETERGENT` `SOFT DRINK` AND `MARGARINE` ADVERTISEMENTS ON TURKISH TELEVISION Gizem Alagöz M. F. A. in Graphic Design Supervisor: Assist. Prof. Mahmut Mutman August, 2004 `Family` image and its meaning in Turkish culture is going to be examined through the analysis of television advertisements in two different time periods, which are late 1980s and present time. Through the comparison, the differences are further investigated according to approaches based upon the critiques Stuart Ewen and Gillian Dyer. Keywords: Turkish family, television advertisements, visual communication, family images, detergent, soft drink, margarine. Illen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleA historical comparative analysis of family images in `detergent` `soft drink` and `margarine` advertisements on Turkish television
dc.title.alternativeTürk televizyon reklamlarında içinde aile imajı geçen `temizlik malzemesi` `margarin` ve `meşrubat` reklamlarının 1980 sonrası ve günümüz olarak karşılaştırmalı bir analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmCleaning materials
dc.subject.ytmMargarine
dc.subject.ytmSoft drinks sectors
dc.subject.ytmBeverages
dc.subject.ytmAfter 1980
dc.identifier.yokid160784
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145538
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess