A critical approach to game studies: Analysis of fallout 3 as an example of non-linear gameplay
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gu?nu?mu?zde bilgisayar oyunları kendi tarihinin ilk zamanlarındaki örneklerinden çokfarklı bir hale gelmiş, kullanılan ekipman, anlatım biçimi ve oyunları oynamaşekillerimiz tamamen değişmiştir. Bu oyunlar insanların du?şu?nce ve duygularınıifade etmesi için yeni bir ortam değil, aynı zamanda birçok formun özelliklerinibirleştiren ve bunlarla yeni bir şey oluşturan bir fenomendir; eşsiz bir yapıt. Bu tezhali hazırda varolan bilgisayar oyunları alanında yapılmış çalışmaları inceleyip,bunları toparlayıp birleştirerek bu alana ve ku?ltu?rel bir yapı olarak vidyo oyunlarınayeni bir bakış açısı getirmeyi amaçlamaktadır. İlk olarak bu fenomeni oluşturanözellikleri açıklayarak bilgisayar oyunları du?nyasını tanıtacak ve bu alandakiçalışmaları karşılaştırarak daha önceki çalışmalarla oluşturulmaya başlanmışaltyapıyı sağlamlaştırmaya çalışacaktır. Bununla birlikte, Fallout 3 isimli bilgisayaroyununu, Espen J. Aarseth ve Jesper Juul gibi araştırmacıların önerdiğimetodolojileri birleştirerek uygulamaya ve oyunu analiz etmeye çalışılacaktır.Araştırma içerisinde bahsedilen oyunu oynayarak ve başka oyuncuların yorumlarınıve geri dönu?mlerini kullanarak, oyun özelliklerini ve bu özellikleri arasında önemliyere sahip olan doğrusal olma ve olmama durumunun oynanışa etkisi incelenecektir.Bahsedilen oyunla ilgili yapılacak çalışmadan önce, örnekler ve karşılaştırmalarla,bilgisayar oyunları ve oyun oynama konularına genel bir bakış sergilenecektir. Contemporary video games are unlike their pioneering counterparts, almostcompletely changed in all possible ways ranging from, the hardware that the gamesare run on to their usage of narrative elements and how one experiences games. Theyare not just another medium for human expression, rather a phenomenon thatcombines many elements from different forms and create something unique; acultural artifact. This thesis aims to approach the field of video game studies, andcompile and combine the existent research and establish an improved understandingof the video game as a cultural artifact. It will introduce the world of video games, byexplaining the aspects that constitute the phenomenon and compare and contrast theprevious attempts to consolidate a framework approaching from different fields ofmedia. Furthermore, by the use of the computer role playing game (cRPG) titledFallout 3, the study will utilize an analysis of it through the implementation of themethodology and toolsets suggested by researchers such as Espen J. Aarseth andJesper Juul, and study the subject of nonlinearity and its effects to the gameplayexperience, thereby utilizing both a playing analysis and non-playing research. In thecourse of the study, a general area of game and gameplay will be researched prior tothe detailed exemplification of those subjects by using the aforementioned game title.
Collections