İlköğretim ve ortaöğretim okulu yöneticilerinin öğretim liderliği rollerini gerçekleştirme düzeyleri ve bunu sınırlayan etkenler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Uşak İlindeki ilköğretim ve ortaöğretim okul yöneticilerinin öğretim liderliği rollerini gerçekleştirme düzeylerini ve bu rollerini sınırlayan etkenlerin önem düzeyini, öğretmen ve yöneticilerin görüşlerine göre ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca yönetici ve öğretmen görüşlerinin görev, eğitim kademesi, mesleki kıdem, branş ve cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını da ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları Anketi? ile ?Okul Yöneticilerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler Anketi? kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, okul yöneticilerinin, öğretim liderliği rollerini genel olarak yeterli düzeyde yerine getirdikleri anlaşılmıştır. Bunun yanında, okul yöneticilerinin, öğretim liderliği rollerini gerçekleştirme düzeylerini öğretmenlere kıyasla anlamlı düzeyde daha yüksek değerlendirdikleri ortaya çıkmıştır. Yine ilköğretim okulu yöneticilerinin, ortaöğretim yöneticilerine kıyasla daha yüksek düzeyde öğretim liderliği sergiledikleri anlaşılmıştır. İlk ve ortaöğretim yönetici ve öğretmenlerinin, ?Öğretmenlerin Desteklenmesi ve Geliştirilmesi? boyutunu, en düşük öğretim liderliği sergilenen alan olarak gördükleri ve bu konuda görüş birliği içinde oldukları ortaya çıkmıştır.Okul yöneticilerinin, öğretim liderliğini sınırlayan etkenlerin, kendi öğretim liderliği davranışlarını önemli ölçüde sınırladığını düşündükleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenler ise, bu etkenlerin daha az sınırlayıcı olduğunu düşünmektedirler.Anahtar Kelimeler: Öğretim liderliği, öğretimsel liderlik, liderlik. The main purpose of this study is to investigate the level of instructional leadership behaviour of primary and secondary school administrators in Uşak and to discuss teachers? and administrators? opinions about the limiting factors effecting administrators? behaviours. The study seeks to determine whether teachers and administrators? opinions about Instructional Leadership behaviours differ according to gender, seniority, branch and the level of education. In this study, two questionnaires were utilized. One of them is ?A Questionnaire for Instructional Leadership Behaviour of Educational Administrators? and the other is ?A Questionnaire for Factors Limiting Instructional Leadership Behaviours of Educational Administrators?.At the end of the study, it is understood that educational administrators? perform the instructional leadership roles sufficiently. Educational administrators perform the instructional leadership roles more sufficiently than the tecahers. Primary school administrators perform the instructional leadership roles more sufficiently than secondary school administrators. Primary and secondary school administrators adopt the dimension about ?Teacher Support And Development?at least and this finding shows that educational administrators have consensus about this issue.The findins show that educational administrators think that the limiting factors of instructional leadership signifacantly limits their instructional leadership behaviour. But teachers think that these factors are less signifacantly limits administrators?instructional leadership behaviour.Key Words: Instructional Leadership, Leadership
Collections