Show simple item record

dc.contributor.advisorGülveren, Hakan
dc.contributor.authorÖnder, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:53Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:53Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691852
dc.description.abstractBu araştırma, Uşak İlindeki ilköğretim ve ortaöğretim okul yöneticilerinin öğretim liderliği rollerini gerçekleştirme düzeylerini ve bu rollerini sınırlayan etkenlerin önem düzeyini, öğretmen ve yöneticilerin görüşlerine göre ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca yönetici ve öğretmen görüşlerinin görev, eğitim kademesi, mesleki kıdem, branş ve cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını da ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları Anketi? ile ?Okul Yöneticilerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayan Etkenler Anketi? kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, okul yöneticilerinin, öğretim liderliği rollerini genel olarak yeterli düzeyde yerine getirdikleri anlaşılmıştır. Bunun yanında, okul yöneticilerinin, öğretim liderliği rollerini gerçekleştirme düzeylerini öğretmenlere kıyasla anlamlı düzeyde daha yüksek değerlendirdikleri ortaya çıkmıştır. Yine ilköğretim okulu yöneticilerinin, ortaöğretim yöneticilerine kıyasla daha yüksek düzeyde öğretim liderliği sergiledikleri anlaşılmıştır. İlk ve ortaöğretim yönetici ve öğretmenlerinin, ?Öğretmenlerin Desteklenmesi ve Geliştirilmesi? boyutunu, en düşük öğretim liderliği sergilenen alan olarak gördükleri ve bu konuda görüş birliği içinde oldukları ortaya çıkmıştır.Okul yöneticilerinin, öğretim liderliğini sınırlayan etkenlerin, kendi öğretim liderliği davranışlarını önemli ölçüde sınırladığını düşündükleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenler ise, bu etkenlerin daha az sınırlayıcı olduğunu düşünmektedirler.Anahtar Kelimeler: Öğretim liderliği, öğretimsel liderlik, liderlik.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the level of instructional leadership behaviour of primary and secondary school administrators in Uşak and to discuss teachers? and administrators? opinions about the limiting factors effecting administrators? behaviours. The study seeks to determine whether teachers and administrators? opinions about Instructional Leadership behaviours differ according to gender, seniority, branch and the level of education. In this study, two questionnaires were utilized. One of them is ?A Questionnaire for Instructional Leadership Behaviour of Educational Administrators? and the other is ?A Questionnaire for Factors Limiting Instructional Leadership Behaviours of Educational Administrators?.At the end of the study, it is understood that educational administrators? perform the instructional leadership roles sufficiently. Educational administrators perform the instructional leadership roles more sufficiently than the tecahers. Primary school administrators perform the instructional leadership roles more sufficiently than secondary school administrators. Primary and secondary school administrators adopt the dimension about ?Teacher Support And Development?at least and this finding shows that educational administrators have consensus about this issue.The findins show that educational administrators think that the limiting factors of instructional leadership signifacantly limits their instructional leadership behaviour. But teachers think that these factors are less signifacantly limits administrators?instructional leadership behaviour.Key Words: Instructional Leadership, Leadershipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ve ortaöğretim okulu yöneticilerinin öğretim liderliği rollerini gerçekleştirme düzeyleri ve bunu sınırlayan etkenler
dc.title.alternativeThe level of instructional leadership behaviours of primary and secondary school administrators and the limiting factors of these behaviours
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInstructional leadership
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.identifier.yokid374025
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290039
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess