İlköğretim öğrencilerinin matematik dersi problem çözme başarılarının bazı demografik değişkenler ve okuduğunu anlama becerisi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi problem çözme başarısının okuduğunu anlama becerisi açısından ve her iki becerinin sosyal değişkenler açısından incelenmesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2009 ? 2010 eğitim öğretim yılı 2. Döneminde Kütahya İli Simav İlçesi'ndeki 12 ilköğretim okulunda yapılmıştır. Toplam 370 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Araştırma içerik bakımından altı ana bölümden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler Pearson korelasyon analizi, bağımlı-bağımsız t testi, tek yönlü Anova testi uygulanarak değerlendirilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre problem çözme başarısı ile okuduğunu anlama becerisi arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki vardır. Problem çözme başarı düzeyi ve okuduğunu anlama becerisi, sosyekonomik gelir düzeyi, baba eğitim durumu, internet bağlantısı imkânı, kardeş sayısı, özel bir kurs alma, ikâmet edilen yerleşim birimi gibi değişkenlerden etkilenmektedir. Bu değişkenlerin düzeyleri arttıkça başarı ve beceri düzeyinin arttığı saptanmıştır. Anne eğitim düzeyi ve özel ders alma gibi değişkenlerin okuduğunu anlama becerisi başarı düzeyine etkisinin olmadığı saptanmıştır. Kız öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin erkeklerinkinden daha iyi olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca internete bağlanma imkânının hem problem çözme başarısına hem de okuduğunu anlama becerisine olumlu katkı yaptığı sonucuna varılmıştır. This study has been searched the relations between mathematic problem solving success and reading comprehension skills and social demographic variables. Study has been done in 2009 ? 2010?s second period in Kutahya/Simav. 12 elemantary schools chosen and 370 pupil has joint to this study. This study contains six main content episodes. Datas that obtained in this study has evaluated by Pearson correlation analyse, dependent t tests and independent t tests.As a summary there is positive meaning relation between problem solving success and reading comprehension skills. Problem solving success and reading comprehension skills impressed by family income, father education level, internet connection, brother or sister quantity, afterschool etudes, courses and accommodation unit. There has founded that if these variable?s levels increase, problem solving success and reading comprehension skill?s level positively increase too. But there is no meaningful relation between reading comprehension skills by mother education level and joining to special courses. Female students are more successful than male students in reading comprehension skills. On the other hand internet connection contributes to student?s problem solving success and reading comprehension skills.
Collections