Show simple item record

dc.contributor.advisorAkar, Cüneyit
dc.contributor.authorUzun, Ceyhun
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:53Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:53Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691849
dc.description.abstractBu çalışmada ilköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi problem çözme başarısının okuduğunu anlama becerisi açısından ve her iki becerinin sosyal değişkenler açısından incelenmesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2009 ? 2010 eğitim öğretim yılı 2. Döneminde Kütahya İli Simav İlçesi'ndeki 12 ilköğretim okulunda yapılmıştır. Toplam 370 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Araştırma içerik bakımından altı ana bölümden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler Pearson korelasyon analizi, bağımlı-bağımsız t testi, tek yönlü Anova testi uygulanarak değerlendirilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre problem çözme başarısı ile okuduğunu anlama becerisi arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki vardır. Problem çözme başarı düzeyi ve okuduğunu anlama becerisi, sosyekonomik gelir düzeyi, baba eğitim durumu, internet bağlantısı imkânı, kardeş sayısı, özel bir kurs alma, ikâmet edilen yerleşim birimi gibi değişkenlerden etkilenmektedir. Bu değişkenlerin düzeyleri arttıkça başarı ve beceri düzeyinin arttığı saptanmıştır. Anne eğitim düzeyi ve özel ders alma gibi değişkenlerin okuduğunu anlama becerisi başarı düzeyine etkisinin olmadığı saptanmıştır. Kız öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin erkeklerinkinden daha iyi olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca internete bağlanma imkânının hem problem çözme başarısına hem de okuduğunu anlama becerisine olumlu katkı yaptığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThis study has been searched the relations between mathematic problem solving success and reading comprehension skills and social demographic variables. Study has been done in 2009 ? 2010?s second period in Kutahya/Simav. 12 elemantary schools chosen and 370 pupil has joint to this study. This study contains six main content episodes. Datas that obtained in this study has evaluated by Pearson correlation analyse, dependent t tests and independent t tests.As a summary there is positive meaning relation between problem solving success and reading comprehension skills. Problem solving success and reading comprehension skills impressed by family income, father education level, internet connection, brother or sister quantity, afterschool etudes, courses and accommodation unit. There has founded that if these variable?s levels increase, problem solving success and reading comprehension skill?s level positively increase too. But there is no meaningful relation between reading comprehension skills by mother education level and joining to special courses. Female students are more successful than male students in reading comprehension skills. On the other hand internet connection contributes to student?s problem solving success and reading comprehension skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin matematik dersi problem çözme başarılarının bazı demografik değişkenler ve okuduğunu anlama becerisi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeElementary student's mathematical problem solving successes's analyse by demographic variables and reading comprehension skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.subject.ytmKütahya-Simav
dc.identifier.yokid376328
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290010
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess