Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar geçen sürede ilköğretim birinci kademe fen bilgisi programlarının içerik ,yöntem ve felsefe açısından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen ve Teknoloji programında yapılan değişikliklerle çağın şartlarına uygun biçimde fen eğitim yaşantıları oluşturulması amaçlanır. Değişikliğin temel sebebi eğitim felsefesinin değişmiş olmasının yanında günün şartları gereği yetiştirilmek istenen bireylerin önceki dönemlere göre farklı olmasının gerekliliği söylenebilir. Sayılanlar gibi daha farklı birçok gerekçe olmasına karşın programlarda değişiklik yapılmasının temel gerekçesini bu şekilde belirtmek mümkündür.Günümüzden Cumhuriyet'in ilan tarihi olan 1923'e kadar baktığımızda Türkiye'de 1924, 1926, 1936, 1948, 1968, 1992, 2000 ve 2004 yıllarında genel hatlarıyla fen bilgisi eğitim programlarının değiştirildiğini görmekteyiz. Buradaki değişikliklerin tam olarak neden ve sonuçlarının anlaşılabilmesi için tarihsel olayların iyi analiz ve karakterize edilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Cumhuriyet döneminin başından günümüze İlköğretim 1. kademe 4 ve 5. sınıflarda okutulan şu anki adıyla Fen ve Teknoloji dersiyle ilgili program çalışmaları kendi içerisinde karşılaştırılmaya çalışılmıştır. Karşılaştırmalar daha çok amaçlar, üniteler ve hedefler (davranışlar veya kazanımlar), öğrenme ortamlarıyla ölçme ve değerlendirme boyutunda yapılmaya gayret edilmiştir.Çalışma mevcut dokümanlar çerçevesinde yapılmıştır ancak ulaşılamayan dokümanlar için konu ile ilgili alanda yapılan çalışmalardan faydalanılmıştır. Çalışmanın temel yöntemi doküman analizi olduğu için mevcut programların analizi yukarıda belirtildiği gibi amaç, üniteler, öğrenme ortamları, değerlendirme boyutları çerçevesinde yapılmıştır.Sonuç olarak program amaçlarının genel olarak birbiriyle örtüştüğü gözlenmiş, başlangıçtaki programlar felsefe açısından daha çok daimicilik ve pragmatizm boyutunda iken son programların öğrenci merkezli olmaya başladığı görülmüştür. Özellikle 2004 programı daha çok yapılandırmacı yaklaşım dikkate alınarak yapılmaya çalışılarak ölçme - değerlendirme boyutunda güncel ölçme araçlarının seçilmesine gayret edilmiştir. Changes in science and technology programs is aimed to create science edicuation lives that are have an accordance with terms of life. The main reason for the change of programme are changing with the philosophy of education or have changed circumstances difference of the characters of departments and individuals requested from according from previous period to daytime can be said. Considered many different reasons such as these for changing programmes but the main reason for change programmes are can be specified in this way.When we looked up from the 1923 that is the proclamation of the Republic to the day, in Turkey the science education programme changing dates have been seen with general outline dates are in 1924, 1926, 1936, 1948, 1968, 1992, 2000 and 2004. The result for understanding exactly main reason of programme changes, we have to make well analyse and characterise of historical events. We attempt to collate programme actions as the current name of science and technology lessons in the first degree of primary education 4 and 5th classes in their systematics. Comparisons have tried to make rather with the dimensions of aims, units and targets (attitudes or acquisitions), learning environments and measurement and evaluation dimensions in this study.This work has been done in the context of the current document but fort he could not be reached documents in the relevant areas have been benefiting from the work. Existing programs analysis have made with the outline of dimensions with aims, units, learning environments and measurement and evaluation dimensions because the basic method of study is document analysis. Especially 2004 program have been tried to make with more attention to constructivist approach, measurement and evaluation size of the current measurement tools have been efforts to be selected.
Collections