İlköğretim okullarında çalışan sözleşmeli ve kadrolu öğretmenlerin özlük haklarındaki farklılıklar ve iş motivasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin özlük haklarındaki farklılıklar ile iş motivasyonu düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada motivasyonu etkileyen ve devamlılığını sağlayan faktörlerin, öğretmenlerin statü farkları ile demografik özelliklerine göre varyasyonu incelenmektedir. Araştırma evreni 2009-2010 eğitim yılında Uşak ili sınırları içersinde ilköğretim okullarında görev yapmakta olan sözleşmeli ve kadrolu öğretmenlerden oluşmaktadır. Ölçme aracı nicel ve nitel sorulardan oluşan iki farklı bölümden oluşmaktadır. Nicel veriler temel bileşenler analizi, varyans testleri ve betimsel istatistikler ile nitel veriler ise içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara bakıldığında öğretmenlerin çalışma statüleri ve demografik değişkenlerine göre iş motivasyonları ve önemsedikleri motivasyon faktörleri manidar biçimde farklılaşmaktadır. The purpose of this study is to determine the relationship between the level of regular and contracted primary school teachers? work motivation and the differences in their personal rights. In this study, according to the teachers? demographic characteristic and their status, variation of factors affected the motivation were investigated. The universe of this study consists of regular and contracted teachers working in Uşak in 2009-2010 academic years. The measurement consists of two parts including qualitative and quantitative questions. Quantitative data were analyzed by using factor analyze, variation tests and descriptive analyzes. Qualitative data were analyzed by using content analyze. According to the findings; there is a significant difference between the level of regular and contracted primary school teachers? work motivation and the factors they motivated.
Collections