Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Cemil
dc.contributor.authorDemirci, Osman
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:44Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:44Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691738
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin özlük haklarındaki farklılıklar ile iş motivasyonu düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada motivasyonu etkileyen ve devamlılığını sağlayan faktörlerin, öğretmenlerin statü farkları ile demografik özelliklerine göre varyasyonu incelenmektedir. Araştırma evreni 2009-2010 eğitim yılında Uşak ili sınırları içersinde ilköğretim okullarında görev yapmakta olan sözleşmeli ve kadrolu öğretmenlerden oluşmaktadır. Ölçme aracı nicel ve nitel sorulardan oluşan iki farklı bölümden oluşmaktadır. Nicel veriler temel bileşenler analizi, varyans testleri ve betimsel istatistikler ile nitel veriler ise içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara bakıldığında öğretmenlerin çalışma statüleri ve demografik değişkenlerine göre iş motivasyonları ve önemsedikleri motivasyon faktörleri manidar biçimde farklılaşmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the relationship between the level of regular and contracted primary school teachers? work motivation and the differences in their personal rights. In this study, according to the teachers? demographic characteristic and their status, variation of factors affected the motivation were investigated. The universe of this study consists of regular and contracted teachers working in Uşak in 2009-2010 academic years. The measurement consists of two parts including qualitative and quantitative questions. Quantitative data were analyzed by using factor analyze, variation tests and descriptive analyzes. Qualitative data were analyzed by using content analyze. According to the findings; there is a significant difference between the level of regular and contracted primary school teachers? work motivation and the factors they motivated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında çalışan sözleşmeli ve kadrolu öğretmenlerin özlük haklarındaki farklılıklar ve iş motivasyonu
dc.title.alternativeDifferences in regular and contracted primary school teachers? personal rights and their work motivation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmContracted personnel
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmWork success
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmEmployee personal rights
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid411677
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301962
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess