İlköğretim sosyal bilgiler öğretmenlerinin ders içi yerel tarih konusundaki faaliyetleri Uşak ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'nın Sosyal Bilgiler dersinde yer alan yerel tarih konularının İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenleri tarafından anlatılıp anlatılmadığını bulmak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada ilk etapta kısa bir şekilde Sosyal Bilgiler dersinin tanımı ve amacı açıklanmıştır. Daha sonra yerel tarih, yerel tarihin gelişimi, faydaları ve sınırlılıkları, İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinde yer alan yerel tarih konuları üzerine yoğunlaşılmıştır. Yerel tarih konularının öğretimi ve işlenişi konusunda İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır ve İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenlerine uygulanmıştır.Araştırma kapsamında Uşak ili merkez ve ilçelerinde görev yapan 123 Sosyal Bilgiler öğretmeninden 15 Sosyal Bilgiler öğretmenine yarı yapılandırılmış mülakat uygulanmıştır. Araştırmaya katılan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin mülakat sorularına verdikleri cevaplar kodlama yoluyla kategorilere ayrılarak analiz edilip yorumlanmıştır.Bu tez konusu Uşak Üniversitesi BAP. Koordinasyon Birimi tarafından 2012/TP008 nolu proje olarak desteklenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yerel Tarih, Sosyal Bilgiler Dersi, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenleri, Eğitim. This study has been carried out to determine whether local history topics, placed in Social Science lessons regulated by Ministry of Education, is tought by Primary Social Sciences teachers or not.In the first phone of this study, the definition and purpose of Social Sciences have been dealt with briefly. Thereafter the study focuses on local history, its development, facilities, restrictions and the local history mentioned in Social Sciences. Half- structured interview forms has been prepared for the purpose of determining the view of the course of the Social Science teachers with respect to the teaching and performing local history matters and these have been applied to Primary Social Science teachers.In the scope of this study, half structured interview has benn carried out on 123 Social Sciences teachers working in center and districts of Uşak, 15 Social Sciences teachers. The answers obtained from the interview were catagorized by coding and evaluated by analizing.This thesis has been supported by BAP comission of Uşak Universty with the number of 2012/TP008.Key Words: Local History, Social Sciences Lesson, Primary Social Sciences Teachers, Education.
Collections