Show simple item record

dc.contributor.advisorMetin, Barış
dc.contributor.authorOran, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:28Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:28Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691530
dc.description.abstractBu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'nın Sosyal Bilgiler dersinde yer alan yerel tarih konularının İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenleri tarafından anlatılıp anlatılmadığını bulmak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada ilk etapta kısa bir şekilde Sosyal Bilgiler dersinin tanımı ve amacı açıklanmıştır. Daha sonra yerel tarih, yerel tarihin gelişimi, faydaları ve sınırlılıkları, İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinde yer alan yerel tarih konuları üzerine yoğunlaşılmıştır. Yerel tarih konularının öğretimi ve işlenişi konusunda İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır ve İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenlerine uygulanmıştır.Araştırma kapsamında Uşak ili merkez ve ilçelerinde görev yapan 123 Sosyal Bilgiler öğretmeninden 15 Sosyal Bilgiler öğretmenine yarı yapılandırılmış mülakat uygulanmıştır. Araştırmaya katılan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin mülakat sorularına verdikleri cevaplar kodlama yoluyla kategorilere ayrılarak analiz edilip yorumlanmıştır.Bu tez konusu Uşak Üniversitesi BAP. Koordinasyon Birimi tarafından 2012/TP008 nolu proje olarak desteklenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yerel Tarih, Sosyal Bilgiler Dersi, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenleri, Eğitim.
dc.description.abstractThis study has been carried out to determine whether local history topics, placed in Social Science lessons regulated by Ministry of Education, is tought by Primary Social Sciences teachers or not.In the first phone of this study, the definition and purpose of Social Sciences have been dealt with briefly. Thereafter the study focuses on local history, its development, facilities, restrictions and the local history mentioned in Social Sciences. Half- structured interview forms has been prepared for the purpose of determining the view of the course of the Social Science teachers with respect to the teaching and performing local history matters and these have been applied to Primary Social Science teachers.In the scope of this study, half structured interview has benn carried out on 123 Social Sciences teachers working in center and districts of Uşak, 15 Social Sciences teachers. The answers obtained from the interview were catagorized by coding and evaluated by analizing.This thesis has been supported by BAP comission of Uşak Universty with the number of 2012/TP008.Key Words: Local History, Social Sciences Lesson, Primary Social Sciences Teachers, Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim sosyal bilgiler öğretmenlerinin ders içi yerel tarih konusundaki faaliyetleri Uşak ili örneği
dc.title.alternativeThe sample of activites of primary social sciences teachers on curricular local history, Uşak province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmUşak
dc.identifier.yokid461702
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327781
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess