2008-20l8 yılları arasında matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin bilgisayar destekli matematik öğretimi bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 2008-2018 yılları arasında matematik eğitim alanında yapılan lisansüstü tezlerin bilgisayar destekli matematik öğretimi bağlamında incelenmesi ve sonuçların araştırmacılarla paylaşılmasıdır. Araştırma bağlamında 2008-2018 yılları arasında matematik eğitimi alanında yapılan Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanına kayıtlı erişime açık 1113 teze ulaşılmış ve bu tezlerin 187 tanesinin bilgisayar destekli matematik öğretimi bağlamında yapıldığı değerlendirilmiştir. Bilgisayar destekli matematik öğretimi alanında yapılan 126'sı yüksek lisans tezi, 61'i doktora tezi olmak üzere toplamda 187 lisansüstü tez bu araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışma genel hatlarıyla nitel araştırma olup içerik analizi deseni kullanılmıştır. Tezlerin incelenmesinde uzman görüşü alınarak araştırmacının kendisi tarafından hazırlanan tez inceleme formu kullanılmıştır. Bu formda çalışma grubunu oluşturan tezlerin araştırma yöntemlerine göre dağılımları, örneklem seçim yöntemine göre dağılımları, inceledikleri değişkenlere göre dağılımları, veri toplama araçlarına göre dağılımları, deneysel çalışmaların uygulama sürelerine göre dağılımları, sonuçlarına göre dağılımları, türlerine göre dağılımları, yıllara göre dağılımları, yazıldıkları dile göre dağılımları, yürütüldükleri üniversiteye göre dağılımları, araştırdıkları matematik öğrenme alanlarına göre dağılımları, örneklem büyüklüklerine göre dağılımları, örneklem gruplarına göre dağılımları, veri analiz yöntemlerine göre dağılımları, kullanılan bilgisayar destekli matematik öğretimi içerikleri, araştırdıkları konuya göre dağılımları kategorilerine göre incelenmiştir. Araştırmanın verileri kullanılarak Microsoft Excel ve SPSS programlarında frekans ve yüzde tabloları oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda; bilgisayar destekli matematik öğretimi bağlamında yayınlanan en fazla tezin Karadeniz Teknik Üniversitesine ait olduğu, tezlerin çoğunu yüksek lisans tezlerinin oluşturduğu, en fazla araştırılan değişkenin akademik başarı olduğu, en çok çalışılan matematik öğrenme alanının geometri olduğu, araştırmaların çoğunun deneysel çalışmalar olduğu, deneysel çalışmaların uygulama sürelerinin 1-6 hafta aralığında olduğu, en sık kullanılan örneklem seçim yönteminin amaçlı örnekleme olduğu, örneklem grubunu genellikle ilköğretim öğrencilerinin oluşturduğu, veri toplama araçlarından en fazla görüşme formunun kullanıldığı, veri analiz yöntemlerinden ağırlıklı olarak t testinin kullanıldığı ve kullanılan bilgisayar destekli matematik öğretimi içeriği olarak GeoGebra yazılımının tercih edildiği görülmüştür. Araştırma sonuçları doğrultusunda gerekli öneriler sunulmuştur. This study aims to examine the graduate thesıs in the field of mathematics education between 2008-2018 within the scope of computer aided mathematics teaching and to share the results with the researchers. In the context of the research, 1113 theses open to access registered in the national thesis center database in the field of mathematics education between 2008-2018 were reached and 187 of these theses were evaluated in the context of computer aided mathematics teaching. A total of 187 master's theses in the field of computer aided mathematics teaching, 126 of which are master's theses and 61 of which are doctoral theses constitute of working group of this research. The study is generally qualitative research and content analysis design is used. Thesis review form prepared by the researcher himself was used for the examination of the theses. In this form, the distribution of the theses according to the research methods, the distributions according to the sample selection method, the distributions according to the variables examined, the distributions according to the data collection tools, the distributions according to the application period of the experimental studies, the distributions according to the results, the distributions according to the type, the distributions according to the language they are written distributions, their distributions according to the university they are employed, their distributions according to their mathematical learning areas, their distributions according to their sample sizes, their distributions according to their sample groups, their distributions according to data analysis methods, the contents of the computer aided mathematics teaching and their distributions according to the researched topics were analyzed according to their categories. Using the data of the study, frequency and percentage tables were created in Microsoft Excel and SPSS programs. As a result of the research, the most published thesis in the context of computer aided mathematics teaching belongs to Karadeniz Technical University, most of the theses consist of master theses, the most researched variable is academic achievement, The most studied mathematics learning area is geometry, Most of the researches are experimental studies, The experimental period was between 1-6 weeks, The most commonly used sampling selection method is purposeful sampling, The sample group was composed of primary school students, interview form of data collection tools are most used, data analysis methods are mainly used t test and GeoGebra software is preferred as the used computer aided mathematics teaching content have been seen. Necessary suggestions are presented in line with the results of the research.
Collections