Show simple item record

dc.contributor.advisorBilen, Ömer
dc.contributor.authorBayram, Gül Mine
dc.date.accessioned2020-12-04T09:07:58Z
dc.date.available2020-12-04T09:07:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69096
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 2008-2018 yılları arasında matematik eğitim alanında yapılan lisansüstü tezlerin bilgisayar destekli matematik öğretimi bağlamında incelenmesi ve sonuçların araştırmacılarla paylaşılmasıdır. Araştırma bağlamında 2008-2018 yılları arasında matematik eğitimi alanında yapılan Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanına kayıtlı erişime açık 1113 teze ulaşılmış ve bu tezlerin 187 tanesinin bilgisayar destekli matematik öğretimi bağlamında yapıldığı değerlendirilmiştir. Bilgisayar destekli matematik öğretimi alanında yapılan 126'sı yüksek lisans tezi, 61'i doktora tezi olmak üzere toplamda 187 lisansüstü tez bu araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışma genel hatlarıyla nitel araştırma olup içerik analizi deseni kullanılmıştır. Tezlerin incelenmesinde uzman görüşü alınarak araştırmacının kendisi tarafından hazırlanan tez inceleme formu kullanılmıştır. Bu formda çalışma grubunu oluşturan tezlerin araştırma yöntemlerine göre dağılımları, örneklem seçim yöntemine göre dağılımları, inceledikleri değişkenlere göre dağılımları, veri toplama araçlarına göre dağılımları, deneysel çalışmaların uygulama sürelerine göre dağılımları, sonuçlarına göre dağılımları, türlerine göre dağılımları, yıllara göre dağılımları, yazıldıkları dile göre dağılımları, yürütüldükleri üniversiteye göre dağılımları, araştırdıkları matematik öğrenme alanlarına göre dağılımları, örneklem büyüklüklerine göre dağılımları, örneklem gruplarına göre dağılımları, veri analiz yöntemlerine göre dağılımları, kullanılan bilgisayar destekli matematik öğretimi içerikleri, araştırdıkları konuya göre dağılımları kategorilerine göre incelenmiştir. Araştırmanın verileri kullanılarak Microsoft Excel ve SPSS programlarında frekans ve yüzde tabloları oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda; bilgisayar destekli matematik öğretimi bağlamında yayınlanan en fazla tezin Karadeniz Teknik Üniversitesine ait olduğu, tezlerin çoğunu yüksek lisans tezlerinin oluşturduğu, en fazla araştırılan değişkenin akademik başarı olduğu, en çok çalışılan matematik öğrenme alanının geometri olduğu, araştırmaların çoğunun deneysel çalışmalar olduğu, deneysel çalışmaların uygulama sürelerinin 1-6 hafta aralığında olduğu, en sık kullanılan örneklem seçim yönteminin amaçlı örnekleme olduğu, örneklem grubunu genellikle ilköğretim öğrencilerinin oluşturduğu, veri toplama araçlarından en fazla görüşme formunun kullanıldığı, veri analiz yöntemlerinden ağırlıklı olarak t testinin kullanıldığı ve kullanılan bilgisayar destekli matematik öğretimi içeriği olarak GeoGebra yazılımının tercih edildiği görülmüştür. Araştırma sonuçları doğrultusunda gerekli öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to examine the graduate thesıs in the field of mathematics education between 2008-2018 within the scope of computer aided mathematics teaching and to share the results with the researchers. In the context of the research, 1113 theses open to access registered in the national thesis center database in the field of mathematics education between 2008-2018 were reached and 187 of these theses were evaluated in the context of computer aided mathematics teaching. A total of 187 master's theses in the field of computer aided mathematics teaching, 126 of which are master's theses and 61 of which are doctoral theses constitute of working group of this research. The study is generally qualitative research and content analysis design is used. Thesis review form prepared by the researcher himself was used for the examination of the theses. In this form, the distribution of the theses according to the research methods, the distributions according to the sample selection method, the distributions according to the variables examined, the distributions according to the data collection tools, the distributions according to the application period of the experimental studies, the distributions according to the results, the distributions according to the type, the distributions according to the language they are written distributions, their distributions according to the university they are employed, their distributions according to their mathematical learning areas, their distributions according to their sample sizes, their distributions according to their sample groups, their distributions according to data analysis methods, the contents of the computer aided mathematics teaching and their distributions according to the researched topics were analyzed according to their categories. Using the data of the study, frequency and percentage tables were created in Microsoft Excel and SPSS programs. As a result of the research, the most published thesis in the context of computer aided mathematics teaching belongs to Karadeniz Technical University, most of the theses consist of master theses, the most researched variable is academic achievement, The most studied mathematics learning area is geometry, Most of the researches are experimental studies, The experimental period was between 1-6 weeks, The most commonly used sampling selection method is purposeful sampling, The sample group was composed of primary school students, interview form of data collection tools are most used, data analysis methods are mainly used t test and GeoGebra software is preferred as the used computer aided mathematics teaching content have been seen. Necessary suggestions are presented in line with the results of the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2008-20l8 yılları arasında matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin bilgisayar destekli matematik öğretimi bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyses of the theses studied on mathematics education published between the years of 2008-2018 in the context of computer aided mathematics teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmMathematics
dc.identifier.yokid10297304
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591014
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess