7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının görsel-metin ilişkisi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; MEB'e bağlı ortaokullarda okutulmakta olan 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders kitabının görsel-metin ilişkisi açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın alt problemlerini; `Görsel Öğenin Metinle Bütünlük Oluşturması`, `Görsel Öğe ve İçeriğin Öğrenci Düzeyine Uygunluğu`, `Konu Başlığı-Görsel Öğeler Uyumu`, `Metin Ana Fikri-Görsel Öğeler Uyumu` ve `Metindeki Görsel Çeşitlilik` oluşturmaktadır.7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders kitabının görsel-metin ilişkisi açısından incelenmesini amaçlayan metin incelenmesine dayalı doküman incelemesidir Bu araştırma da nicel araştırma yöntemine uygun olarak da kullanılan doküman analizi yapılmıştır. Araştırma sürecinde çalışmanın amacına yönelik mevcut çalışmalar incelenmiş, gerekli bilgiler not edilmiş ve bu bilgilerden yola çıkılarak değerlendirme işlemi yapılmıştır. Araştırma verileri, 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan ünitelerdeki tüm alt konu başlıkları değerlendirme ölçeğine yerleştirilmiştir. Ünite konuları ve alt başlıkları ölçekte yer alan `Evet`, `Hayır`, `Kısmen` derecelerinden oluşan tablolar aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda 7. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabının görsel açıdan çeşitlendirilebileceği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Eğitim, İçerik, Sosyal Bilgiler, Ders Kitabı, Görsel Elemanlar In this study; It is aimed to examine the 7th grade social studies textbook which is being taught in secondary schools attached to MoNE in terms of visual-text relation. Sub-problems of the research; `Completeness of Visual Appreciation with Text,` `Appropriateness of Visual Element and Content to Student Level`, `Subject Heading-Visual Element Compliance`, `Text Main Idea-Visual Element Compliance` and `Visual Diversity in Metaphor`.7. Class Social Studies This is a document analysis based on text analysis aiming to examine the textbook in terms of visual-text relation. In this research, document analysis which is also used in accordance with quantitative research method has been done. Existing studies for the purpose of working in the research process were examined, the necessary information was noted and evaluation process was carried out from this information. All the subtopic headings in the units in the 7th grade social studies textbook were placed on the evaluation scale. Unit topics and subtitles are collected on the scale through tables consisting of `Yes`, `No`, `Partially` grades. As a result of the research, it has been determined that the 7th grade social studies textbook can be varied from the visual point of view.KeyWords: Education, Content, SocialStudies, Course Book, Visuals
Collections