Show simple item record

dc.contributor.advisorİnel, Yusuf
dc.contributor.authorEğedemir, Makbule Pinar
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:34Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:34Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690848
dc.description.abstractBu araştırmada; MEB'e bağlı ortaokullarda okutulmakta olan 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders kitabının görsel-metin ilişkisi açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın alt problemlerini; `Görsel Öğenin Metinle Bütünlük Oluşturması`, `Görsel Öğe ve İçeriğin Öğrenci Düzeyine Uygunluğu`, `Konu Başlığı-Görsel Öğeler Uyumu`, `Metin Ana Fikri-Görsel Öğeler Uyumu` ve `Metindeki Görsel Çeşitlilik` oluşturmaktadır.7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders kitabının görsel-metin ilişkisi açısından incelenmesini amaçlayan metin incelenmesine dayalı doküman incelemesidir Bu araştırma da nicel araştırma yöntemine uygun olarak da kullanılan doküman analizi yapılmıştır. Araştırma sürecinde çalışmanın amacına yönelik mevcut çalışmalar incelenmiş, gerekli bilgiler not edilmiş ve bu bilgilerden yola çıkılarak değerlendirme işlemi yapılmıştır. Araştırma verileri, 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan ünitelerdeki tüm alt konu başlıkları değerlendirme ölçeğine yerleştirilmiştir. Ünite konuları ve alt başlıkları ölçekte yer alan `Evet`, `Hayır`, `Kısmen` derecelerinden oluşan tablolar aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda 7. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabının görsel açıdan çeşitlendirilebileceği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Eğitim, İçerik, Sosyal Bilgiler, Ders Kitabı, Görsel Elemanlar
dc.description.abstractIn this study; It is aimed to examine the 7th grade social studies textbook which is being taught in secondary schools attached to MoNE in terms of visual-text relation. Sub-problems of the research; `Completeness of Visual Appreciation with Text,` `Appropriateness of Visual Element and Content to Student Level`, `Subject Heading-Visual Element Compliance`, `Text Main Idea-Visual Element Compliance` and `Visual Diversity in Metaphor`.7. Class Social Studies This is a document analysis based on text analysis aiming to examine the textbook in terms of visual-text relation. In this research, document analysis which is also used in accordance with quantitative research method has been done. Existing studies for the purpose of working in the research process were examined, the necessary information was noted and evaluation process was carried out from this information. All the subtopic headings in the units in the 7th grade social studies textbook were placed on the evaluation scale. Unit topics and subtitles are collected on the scale through tables consisting of `Yes`, `No`, `Partially` grades. As a result of the research, it has been determined that the 7th grade social studies textbook can be varied from the visual point of view.KeyWords: Education, Content, SocialStudies, Course Book, Visualsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının görsel-metin ilişkisi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation on visual-methodological relation ship of 7th year soci̇al studi̇es course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmVisual items
dc.subject.ytmVisuality
dc.subject.ytmText
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmTextualization
dc.subject.ytmEducational tools
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.identifier.yokid10158993
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476985
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess