Okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri ile öğretmenlerde görülen değişim sinizmi arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; okullarda okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlikleri ile öğretmenlerde görülen değişim sinizmi düzeyleri arasında bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Ayrıca öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerine göre değişim sinizmi düzeylerinde farklılaşma olup olmadığını incelemektir. Amaç doğrultusunda kişisel bilgi formu, okullarda değişim sinizmi ölçeği, okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterliklerini değerlendirme anketinden oluşan veri toplama aracı, Afyonkarahisar il merkezinde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 534 öğretmene uygulanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik paket programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin düşük düzeyde örgütsel değişim sinizmi algılarına sahip oldukları, orta düzeyde yöneticilerin değişimi yönetme yeterliğine sahip oldukları saptanmıştır. Okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlik düzeyleri ile öğretmenlerin değişim sinizm algıları arasında istatistiksel açıdan negatif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu saptanmıştır. Buna göre; okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri arttıkça öğretmenlerin değişim sinizmi algıları azalmaktadır. Öğretmenlerin tanımlayıcı özeliklerinden, aynı okulda çalışma sürelerine değişim sinizm algılarının duyuşsal boyutta farklılık gösterdiği, diğer tanımlayıcı özellikler olan; yaş, cinsiyet, kıdem, branş, çalışılan okul türüne göre örgütsel değişim sinizm algılarında farklılık olmadığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Değişim, Değişim Yönetimi, Değişim Sinizmi, Örgütsel Sinizm, Örgütsel Değişim Sinizmi The aim of this research is to put forward whether there is a relationship between the school administrators' efficiencies for change management and organizational change cynicism of teachers; besides it is also aimed to analyze the teachers' change cynicism levels according to their specifications. In accordance with this purpose ; personal information form, change cynicism scale and the evaluation questionnaire of school administratives' change management efficiencies were used as data collection tool . The study was carried out with 534 primary,secondary and high school teachers in Afyonkarahisar centre. SPSS 17.0 statistical programming was used at data evaluation.At the end of the study it is found out that the teachers have low level of organisational change cynicism and school administratives have medium level of change management efficieny. And it is also found out that there is statistically significant negative result between the change management efficiencies of school administratives and teachers'perception level change cynicism . Accordingly; the perception level of change cynicism of teachers gets decreased as the change management efficiencies of school administratives increases. Teachers' working duration at the same school factor has an effect upon the perception level of change cynicism of tecahers at cognitive dimension whereas the other factors which are age, gender, seniority, branch, type of the school they work don't carry the impact upon the perception level of organizational change cynicism of teachers at cognitive dimension .Key Words: Change, Change Management, Change Cynicism Organizational Cynicism, Organisational Change Cynicism
Collections