Show simple item record

dc.contributor.advisorHelvacı, Mehmet Akif
dc.contributor.authorBaş, Gökben
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:27Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:27Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690755
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; okullarda okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlikleri ile öğretmenlerde görülen değişim sinizmi düzeyleri arasında bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Ayrıca öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerine göre değişim sinizmi düzeylerinde farklılaşma olup olmadığını incelemektir. Amaç doğrultusunda kişisel bilgi formu, okullarda değişim sinizmi ölçeği, okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterliklerini değerlendirme anketinden oluşan veri toplama aracı, Afyonkarahisar il merkezinde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 534 öğretmene uygulanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik paket programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin düşük düzeyde örgütsel değişim sinizmi algılarına sahip oldukları, orta düzeyde yöneticilerin değişimi yönetme yeterliğine sahip oldukları saptanmıştır. Okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlik düzeyleri ile öğretmenlerin değişim sinizm algıları arasında istatistiksel açıdan negatif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu saptanmıştır. Buna göre; okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri arttıkça öğretmenlerin değişim sinizmi algıları azalmaktadır. Öğretmenlerin tanımlayıcı özeliklerinden, aynı okulda çalışma sürelerine değişim sinizm algılarının duyuşsal boyutta farklılık gösterdiği, diğer tanımlayıcı özellikler olan; yaş, cinsiyet, kıdem, branş, çalışılan okul türüne göre örgütsel değişim sinizm algılarında farklılık olmadığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Değişim, Değişim Yönetimi, Değişim Sinizmi, Örgütsel Sinizm, Örgütsel Değişim Sinizmi
dc.description.abstractThe aim of this research is to put forward whether there is a relationship between the school administrators' efficiencies for change management and organizational change cynicism of teachers; besides it is also aimed to analyze the teachers' change cynicism levels according to their specifications. In accordance with this purpose ; personal information form, change cynicism scale and the evaluation questionnaire of school administratives' change management efficiencies were used as data collection tool . The study was carried out with 534 primary,secondary and high school teachers in Afyonkarahisar centre. SPSS 17.0 statistical programming was used at data evaluation.At the end of the study it is found out that the teachers have low level of organisational change cynicism and school administratives have medium level of change management efficieny. And it is also found out that there is statistically significant negative result between the change management efficiencies of school administratives and teachers'perception level change cynicism . Accordingly; the perception level of change cynicism of teachers gets decreased as the change management efficiencies of school administratives increases. Teachers' working duration at the same school factor has an effect upon the perception level of change cynicism of tecahers at cognitive dimension whereas the other factors which are age, gender, seniority, branch, type of the school they work don't carry the impact upon the perception level of organizational change cynicism of teachers at cognitive dimension .Key Words: Change, Change Management, Change Cynicism Organizational Cynicism, Organisational Change Cynicismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri ile öğretmenlerde görülen değişim sinizmi arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the school administrators' efficiencies for change management and organizational change cynicism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmChange management
dc.subject.ytmManagerial competence
dc.subject.ytmCynicism
dc.subject.ytmOrganizational cynicism
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmOrganizational change
dc.identifier.yokid10217585
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526270
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess