Dijital halkla ilişkiler aracı olarak web sitelerinin kullanımı: Türkiye`deki şirketler üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dijital iletişim alanında yaşanan gelişmeler hem birçok halkla ilişkiler uygulamasının yeni iletişim ortamlarına taşınmasına hem de halkla ilişkilerde yeni uygulama alanlarının ortaya çıkmasına yol açmıştır. Bu yeni uygulama alanında yapılan faaliyetlere dijital halkla ilişkiler adı verilmiştir. Kurumsal web siteleri ise bu dijital halkla ilişkiler uygulamalarını bir arada toplayan önemli bir araç konumuna gelmiştir.Bu çalışmanın amacı, ISO500 araştırmasındaki şirketlerden net satış rakamlarına göre ilk ve son 50 şirketele alınıp bu şirketlerin web siteleri içerik analizi yöntemiyle incelenilmesinin ardından bu websitelerinin dijital halkla ilişkiler uygulamalarında aktif kullanım oranının belirlenmesi ve bu oran ile firmaların net satış rakamları arasında ilişkiyi ortaya koymaktır.Bulgular, listenin en altındaki 50 şirketin web sitesinin dijital halkla ilişkiler prensiplerine listenin başındaki 50 şirketin web sitesi kadar uymadığı ve bu prensiplere uyan web sitelerine sahip şirketlerin daha fazla net kazanç rakamlarına ulaştığını ortaya koymaktadır. Bunun yanında, bulgular bazı prensiplerin artık bir standart haline geldiğini hem ilk sıralardaki hem de alt sıralardaki şirketlerin tamamına yakını tarafından kullanıldığını göstermektedir. The developments in the field of digital communication have led to the transfer of many public relations applications to new communication environments as well as the emergence of new areas of application in public relations. The activities in this new field of application are called digital public relations. Corporate web sites have become an important tool that brings together these digital public relations practices.The aim of this study is to determine the rate of active use of these websites in digital public relations applications and to reveal the relationship between the net sales figures of these companies after the first and last 50 companies are analyzed according to the net sales figures of the companies in the ISO500 survey and examined by the web sites content analysis method.The findings show that the 50 websites at the bottom of the list are not as careful as the 50 websites at the top of the list in terms of digital public relations principles, and companies with websites that comply with these principles have reached higher net earnings. In addition, the findings show that some of the principles have now become a standard and are used by almost all of the top and bottom companies.
Collections