Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin, Murat
dc.contributor.authorCesur, Ali Burak
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:21Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-02-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689965
dc.description.abstractDijital iletişim alanında yaşanan gelişmeler hem birçok halkla ilişkiler uygulamasının yeni iletişim ortamlarına taşınmasına hem de halkla ilişkilerde yeni uygulama alanlarının ortaya çıkmasına yol açmıştır. Bu yeni uygulama alanında yapılan faaliyetlere dijital halkla ilişkiler adı verilmiştir. Kurumsal web siteleri ise bu dijital halkla ilişkiler uygulamalarını bir arada toplayan önemli bir araç konumuna gelmiştir.Bu çalışmanın amacı, ISO500 araştırmasındaki şirketlerden net satış rakamlarına göre ilk ve son 50 şirketele alınıp bu şirketlerin web siteleri içerik analizi yöntemiyle incelenilmesinin ardından bu websitelerinin dijital halkla ilişkiler uygulamalarında aktif kullanım oranının belirlenmesi ve bu oran ile firmaların net satış rakamları arasında ilişkiyi ortaya koymaktır.Bulgular, listenin en altındaki 50 şirketin web sitesinin dijital halkla ilişkiler prensiplerine listenin başındaki 50 şirketin web sitesi kadar uymadığı ve bu prensiplere uyan web sitelerine sahip şirketlerin daha fazla net kazanç rakamlarına ulaştığını ortaya koymaktadır. Bunun yanında, bulgular bazı prensiplerin artık bir standart haline geldiğini hem ilk sıralardaki hem de alt sıralardaki şirketlerin tamamına yakını tarafından kullanıldığını göstermektedir.
dc.description.abstractThe developments in the field of digital communication have led to the transfer of many public relations applications to new communication environments as well as the emergence of new areas of application in public relations. The activities in this new field of application are called digital public relations. Corporate web sites have become an important tool that brings together these digital public relations practices.The aim of this study is to determine the rate of active use of these websites in digital public relations applications and to reveal the relationship between the net sales figures of these companies after the first and last 50 companies are analyzed according to the net sales figures of the companies in the ISO500 survey and examined by the web sites content analysis method.The findings show that the 50 websites at the bottom of the list are not as careful as the 50 websites at the top of the list in terms of digital public relations principles, and companies with websites that comply with these principles have reached higher net earnings. In addition, the findings show that some of the principles have now become a standard and are used by almost all of the top and bottom companies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleDijital halkla ilişkiler aracı olarak web sitelerinin kullanımı: Türkiye`deki şirketler üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeUsing web sites for digital public relations tool: A study on companies in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-03
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmDigitization
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmCompanies
dc.subject.ytmDigital communication systems
dc.subject.ytmDigital communication
dc.identifier.yokid10271984
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid567297
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess