Empatik okumanın ortaokul 7. sınıf öğrencilerinde okuduğunu anlama düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, okuyucunun kendini kahramanın yerine koyarak okuması olan empatik okuma tekniğinin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinde okuduğunu anlamaya etkisini araştırmaktır. Araştırmada nicel ve nitel model birlikte kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarından, görüşme ve açık uçlu sorularla elde edilen nitel veriler nicel verilere dönüştürülerek SPSS veri tabanına girilmiş ve ölçümler yapılmıştır.Araştırmada kullanılacak öykü metinleri üç uzman ve üç Türkçe öğretmeninin görüşleri alınarak tespit edilmiştir. Okuduğunu anlamaya yönelik açık uçlu sorular uzman görüşü alınarak yenilenmiş Bloom taksonomisine göre hazırlanmıştır.Çalışma grubunu Uşak Merkez İmam Hatip Ortaokulu 7.sınıf öğrencilerinden 20 kız ve 20 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu rastgele olarak eşit sayıda kız ve erkek öğrenci içerecek şekilde deney ve kontrol grubu olarak ayrılmıştır.Uygulama öncesinde öğrencilere kişisel bilgi formu dağıtılmıştır. İki hafta boyunca deney grubu öğrencilerine okul rehber öğretmeni gözetiminde empati etkinlikleri yaptırılmıştır. Deney ve kontrol grubuna eş zamanlı olarak uygulama metinleri okutturulmuş ve sorularının cevaplanması istenmiştir. Elde edilen veriler üç farklı puanlamacı tarafından puanlanmış, ortalamaları alınmıştır. SPSS veri tabanına girilen sonuçlar deney grubu verilerinin, kontrol grubu verilerinden anlamlı biçimde yüksek olduğu görülmüştür.Son olarak deney grubu öğrencileri ile yapılan görüşmede öğrencilerin empatik okuma tekniğini sevdikleri, uzun süre sıkılmadan okumalarına yardımcı olacak bir teknik olarak gördükleri ve sonraki okumalarında da kullanmak istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. This study aims to investigate the effect of the empathic reading technique, which the reader puts himself in the position of the hero, on reading comprehension for the 7th-grade students in secondary school. Quantitative and qualitative models were used together in this study. From the experimental and control groups, qualitative data obtained by interview and open-ended questions were converted to quantitative data and entered into the SPSS database and measurements were made. The story texts to be used in the research were determined by taking the opinions of three experts and three Turkish teachers. Open-ended questions for reading comprehension have been renewed by expert opinion and prepared according to Bloom's taxonomy. The study group consisted of 20 female and 20 male students from 7th-grade students of Uşak Central Imam Hatip Secondary School. The study group was divided as experiment and control groups in a random way that included both male and female students. A personal information form was distributed to the students before applying. For two weeks, the experimental group students underwent empathy activities under the supervision of a school counselor. The application texts were studied by the experimental and control groups synchronously and the questions were asked to be answered. The data obtained are planned by three different scorers and averaged. It has been observed that the results entered into the SPPS database were significantly higher than the data of the control group. Finally, in the interview with the experimental group, it was concluded that the students considered the technique of empathic reading as a technique that would help them to read without being bored for a long time and they wanted to use it in their subsequent readings.
Collections