Show simple item record

dc.contributor.advisorGülerer, Salih
dc.contributor.authorYilmaz, Selma
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:11Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-02-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689846
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okuyucunun kendini kahramanın yerine koyarak okuması olan empatik okuma tekniğinin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinde okuduğunu anlamaya etkisini araştırmaktır. Araştırmada nicel ve nitel model birlikte kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarından, görüşme ve açık uçlu sorularla elde edilen nitel veriler nicel verilere dönüştürülerek SPSS veri tabanına girilmiş ve ölçümler yapılmıştır.Araştırmada kullanılacak öykü metinleri üç uzman ve üç Türkçe öğretmeninin görüşleri alınarak tespit edilmiştir. Okuduğunu anlamaya yönelik açık uçlu sorular uzman görüşü alınarak yenilenmiş Bloom taksonomisine göre hazırlanmıştır.Çalışma grubunu Uşak Merkez İmam Hatip Ortaokulu 7.sınıf öğrencilerinden 20 kız ve 20 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu rastgele olarak eşit sayıda kız ve erkek öğrenci içerecek şekilde deney ve kontrol grubu olarak ayrılmıştır.Uygulama öncesinde öğrencilere kişisel bilgi formu dağıtılmıştır. İki hafta boyunca deney grubu öğrencilerine okul rehber öğretmeni gözetiminde empati etkinlikleri yaptırılmıştır. Deney ve kontrol grubuna eş zamanlı olarak uygulama metinleri okutturulmuş ve sorularının cevaplanması istenmiştir. Elde edilen veriler üç farklı puanlamacı tarafından puanlanmış, ortalamaları alınmıştır. SPSS veri tabanına girilen sonuçlar deney grubu verilerinin, kontrol grubu verilerinden anlamlı biçimde yüksek olduğu görülmüştür.Son olarak deney grubu öğrencileri ile yapılan görüşmede öğrencilerin empatik okuma tekniğini sevdikleri, uzun süre sıkılmadan okumalarına yardımcı olacak bir teknik olarak gördükleri ve sonraki okumalarında da kullanmak istedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effect of the empathic reading technique, which the reader puts himself in the position of the hero, on reading comprehension for the 7th-grade students in secondary school. Quantitative and qualitative models were used together in this study. From the experimental and control groups, qualitative data obtained by interview and open-ended questions were converted to quantitative data and entered into the SPSS database and measurements were made. The story texts to be used in the research were determined by taking the opinions of three experts and three Turkish teachers. Open-ended questions for reading comprehension have been renewed by expert opinion and prepared according to Bloom's taxonomy. The study group consisted of 20 female and 20 male students from 7th-grade students of Uşak Central Imam Hatip Secondary School. The study group was divided as experiment and control groups in a random way that included both male and female students. A personal information form was distributed to the students before applying. For two weeks, the experimental group students underwent empathy activities under the supervision of a school counselor. The application texts were studied by the experimental and control groups synchronously and the questions were asked to be answered. The data obtained are planned by three different scorers and averaged. It has been observed that the results entered into the SPPS database were significantly higher than the data of the control group. Finally, in the interview with the experimental group, it was concluded that the students considered the technique of empathic reading as a technique that would help them to read without being bored for a long time and they wanted to use it in their subsequent readings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEmpatik okumanın ortaokul 7. sınıf öğrencilerinde okuduğunu anlama düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of empathic reading on the understanding of reading in secondary school 7th graders
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-16
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmEmpathic skill
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid10273323
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568069
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess