Türkiye ve Amerika`da ortaokul düzeyi ders kitaplarındaki yazma etkinliklerinin ve yazma öğretim programlarının karşılaştırılması (Kaliforniya örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türkiye'de Türkçe Öğretim Programına uygun olarak hazırlanan ortaokul düzeyi 5. sınıf Türkçe ders kitabı ve Amerika, Kaliforniya eyaletinde CCSS (Ortak Çekirdek Eyalet Standartları)'ye uygun olarak hazırlanan 5. sınıf yazma öğretimi ders kitabında yer alan tema, konu, metin, yazma etkinlikleri ve uygulamalarını, her iki ülkenin 5. sınıf yazma eğitimi amaç ve kazanımlarını inceleyerek, her iki öğretim programına uygun olarak yazma becerisini geliştirme çalışmalarının farklılık ve benzerliklerini belirlemek; buradan hareketle yazma becerisini geliştirme stratejilerine ulaşmaya çalışmaktır. Araştırma kapsamında beşinci sınıf Türkçe ders kitabında bulunan sekiz tema içerisindeki yazma becerisine yönelik etkinlikler ve türleri ile İngilizce ders kitabında dört ana başlık altında verilen kırk beş ders incelenmiştir. Ayrıca bu etkinliklerin öğretim programlarıyla uygunluğuna bakılmıştır.Araştırmada yazma etkinlikleri inceleme sonuçlarına göre Türkçe ders kitaplarında yer alan yazma etkinlikleri, İngilizce yazma kitabı etkinliklerinden sayıca fazla olduğu belirlenmiştir. Türkçe kitabında tüm yazma yöntem ve tekniklerine yönelik etkinliklere yer verilmiş fakat İngilizce kitabında grup ile yazma etkinliğine rastlanmamıştır. Genel itibariyle etkinliklerin programlarla uyumlu olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Ana dili, ders kitabı, yazma eğitimi, karşılaştırma, Türkiye - ABD The purpose of this study is to compare the 5th grade Turkish textbook which was prepared according to Turkish curriculum in Turkey and Writing Grade 5 textbook prepared according to CCSS (Common Core State Standards) in California in terms of writing skill. In the study, writing activities in the textbooks and the aims and achievements of the fifth grade writing education of both countries were examined. This study attempted to determine the differences and similarities of writing skills development in accordance with both curricula.Within the scope of the research, activities related to writing skills in eight themes in the 5th grade Turkish textbook and forty-five subheadings under four main headings in the English textbook were examined. In addition, the appropriateness of these activities within the curriculum was examined.According to the results of writing activities in the study, it was determined that the writing activities in the Turkish textbooks were greater in number than those in the English writing book. All writing methods and techniques are included in the Turkish textbook, but there is no group writing activity in the English textbook. In general, activities are compatible with the curricula.Keywords: Mother tongue, textbook, teaching writing, comparison, Turkey - the USA
Collections