Show simple item record

dc.contributor.advisorÇifci, Musa
dc.contributor.authorYildiz, Funda
dc.date.accessioned2021-05-08T11:47:57Z
dc.date.available2021-05-08T11:47:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689667
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye'de Türkçe Öğretim Programına uygun olarak hazırlanan ortaokul düzeyi 5. sınıf Türkçe ders kitabı ve Amerika, Kaliforniya eyaletinde CCSS (Ortak Çekirdek Eyalet Standartları)'ye uygun olarak hazırlanan 5. sınıf yazma öğretimi ders kitabında yer alan tema, konu, metin, yazma etkinlikleri ve uygulamalarını, her iki ülkenin 5. sınıf yazma eğitimi amaç ve kazanımlarını inceleyerek, her iki öğretim programına uygun olarak yazma becerisini geliştirme çalışmalarının farklılık ve benzerliklerini belirlemek; buradan hareketle yazma becerisini geliştirme stratejilerine ulaşmaya çalışmaktır. Araştırma kapsamında beşinci sınıf Türkçe ders kitabında bulunan sekiz tema içerisindeki yazma becerisine yönelik etkinlikler ve türleri ile İngilizce ders kitabında dört ana başlık altında verilen kırk beş ders incelenmiştir. Ayrıca bu etkinliklerin öğretim programlarıyla uygunluğuna bakılmıştır.Araştırmada yazma etkinlikleri inceleme sonuçlarına göre Türkçe ders kitaplarında yer alan yazma etkinlikleri, İngilizce yazma kitabı etkinliklerinden sayıca fazla olduğu belirlenmiştir. Türkçe kitabında tüm yazma yöntem ve tekniklerine yönelik etkinliklere yer verilmiş fakat İngilizce kitabında grup ile yazma etkinliğine rastlanmamıştır. Genel itibariyle etkinliklerin programlarla uyumlu olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Ana dili, ders kitabı, yazma eğitimi, karşılaştırma, Türkiye - ABD
dc.description.abstractThe purpose of this study is to compare the 5th grade Turkish textbook which was prepared according to Turkish curriculum in Turkey and Writing Grade 5 textbook prepared according to CCSS (Common Core State Standards) in California in terms of writing skill. In the study, writing activities in the textbooks and the aims and achievements of the fifth grade writing education of both countries were examined. This study attempted to determine the differences and similarities of writing skills development in accordance with both curricula.Within the scope of the research, activities related to writing skills in eight themes in the 5th grade Turkish textbook and forty-five subheadings under four main headings in the English textbook were examined. In addition, the appropriateness of these activities within the curriculum was examined.According to the results of writing activities in the study, it was determined that the writing activities in the Turkish textbooks were greater in number than those in the English writing book. All writing methods and techniques are included in the Turkish textbook, but there is no group writing activity in the English textbook. In general, activities are compatible with the curricula.Keywords: Mother tongue, textbook, teaching writing, comparison, Turkey - the USAen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye ve Amerika`da ortaokul düzeyi ders kitaplarındaki yazma etkinliklerinin ve yazma öğretim programlarının karşılaştırılması (Kaliforniya örneği)
dc.title.alternativeA comparative study of writing activities and writing curriculum of the secondary school level textbooks in Turkey and the USA (The case of California)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10301249
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid595027
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess