Algılanan riskin tüketici yenilikçiliğine etkisi: E-ticaret siteleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, e-ticaret sitelerinde algılanan riskin tüketici yenilikçiliği üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, tez çalışması teorik olarak algılanan risk, tüketici yeniliği ve e-ticaret konularına odaklanmıştır. Çalışmanın uygulama kısmında ise e-ticaret sitelerinden en az bir kere alışveriş yapmış olan yaş olarak 12 yaş ve üstü tüketicilere anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasında, cevaplayıcılardan e-ticaret sitelerine yönelik olarak algılanan risk, tüketici yenilikçiliği ve algılanan faydayla ilgili ifadelere katılma durumları tespit edilmiştir. Anket sonuçları SPSS ve AMOS programları ile analiz edilmiştir. Anket sonuçlarına göre, e-ticaret sitelerinde algılanan riskin tüketici yenilikçiliği üzerinde negatif bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Algılanan Risk, Tüketici Yenilikçiliği, E-Ticaret The aim of this study is to reveal the effect of perceived risk on consumer innovativeness in e-commerce sites. In this context, the thesis focuses on theoretically perceived risk, consumer innovation and e-commerce. In the application part of the study, a survey was conducted for consumers aged 12 years and older who have purchased at least once from e-commerce sites. In the survey study, it was determined that respondents were able to participate in statements about perceived risk, consumer innovation and perceived benefit towards e-commerce sites. The results of the survey were analyzed by SPSS and AMOS programs. According to the results of the survey, perceived risk on e-commerce sites was determined a negative impact on consumer innovativeness.Key Words: Perceived Risk, Consumer Innovativeness, E-Commerce
Collections