Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Polat
dc.contributor.authorÇakar, Ümit
dc.date.accessioned2021-05-08T11:47:47Z
dc.date.available2021-05-08T11:47:47Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689578
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, e-ticaret sitelerinde algılanan riskin tüketici yenilikçiliği üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, tez çalışması teorik olarak algılanan risk, tüketici yeniliği ve e-ticaret konularına odaklanmıştır. Çalışmanın uygulama kısmında ise e-ticaret sitelerinden en az bir kere alışveriş yapmış olan yaş olarak 12 yaş ve üstü tüketicilere anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasında, cevaplayıcılardan e-ticaret sitelerine yönelik olarak algılanan risk, tüketici yenilikçiliği ve algılanan faydayla ilgili ifadelere katılma durumları tespit edilmiştir. Anket sonuçları SPSS ve AMOS programları ile analiz edilmiştir. Anket sonuçlarına göre, e-ticaret sitelerinde algılanan riskin tüketici yenilikçiliği üzerinde negatif bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Algılanan Risk, Tüketici Yenilikçiliği, E-Ticaret
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the effect of perceived risk on consumer innovativeness in e-commerce sites. In this context, the thesis focuses on theoretically perceived risk, consumer innovation and e-commerce. In the application part of the study, a survey was conducted for consumers aged 12 years and older who have purchased at least once from e-commerce sites. In the survey study, it was determined that respondents were able to participate in statements about perceived risk, consumer innovation and perceived benefit towards e-commerce sites. The results of the survey were analyzed by SPSS and AMOS programs. According to the results of the survey, perceived risk on e-commerce sites was determined a negative impact on consumer innovativeness.Key Words: Perceived Risk, Consumer Innovativeness, E-Commerceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAlgılanan riskin tüketici yenilikçiliğine etkisi: E-ticaret siteleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeEffect of perceived risk on consumer innovativeness: A practice on e-commerce sites
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-14
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRisk Perception
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmRisk
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10325816
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid613166
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess