Yabancılara Türkçe öğretiminde TV dizisi kullanmanın atasözü ve deyim öğretmedeki etkisi (Aslan Ailem TV dizisi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı yabancılara Türkçe öğretiminde görsel ve işitsel materyal olarak TV dizisi kullananın atasözü ve deyim öğretmedeki etkisini görmektir. `Aslan Ailem` dizisinin ilk 4 bölümünde geçen 20 deyim ve 5 atasözü öğretilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın modeli nitel araştırma yöntemlerinden biri olan eylem araştırmasıdır. Çalışma grubunu Uşak Üniversitesi TÖMER'de 2018-2019 yılında yabancı dil olarak Türkçe öğrenen B2 seviyesinde 24 öğrenci oluşturmuştur. Uygulama 6 gün sürmüştür. Uygulamalar öncesinde öğretilecek deyim ve atasözleriyle ilgili öğrencilere ön bilgi değerlendirmesi yapılmıştır. Uygulamalar esnasında etkinlik desteğiyle atasözü ve deyim öğretim çalışmaları yapılmıştır. 2., 3., ve 4. gün yeni deyim atasözleri öğretimi çalışmalarına geçmeden tekrar çalışması gerçekleştirilmiştir. Uygulamalar sonunda da öğretilen atasözleri ve deyimleri ile ilgili son test değerlendirmesi yapılmıştır. Ön bilgi ve son test değerlendirme sonuçları karşılaştırıldığında ve uygulama esnasındaki gözlemlere göre çalışmanın sonucunda ders ortamında görsel ve işitsel materyal olarak TV dizisi kullanmanın atasözü ve deyim öğretiminde etkili olduğu ve olumlu sonuçlar verdiği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Dil Edinimi, Görsel ve İşitsel Materyal, TV Dizisi, Atasözü ve Deyimler The aim of this study is to see the effect of using TV series as a visual and audio material in teaching Turkish to foreigners in teaching proverbs and idioms. In the first 4 episodes of the `Aslan Ailem` series, 20 idioms and 5 proverbs were tried to be taught. The model of the research is action research, which is one of the qualitative research methods. The universe of the study was 24 students at the level of B2, who were learning Turkish as a foreign language in 2018-2019 at TOMER at Uşak University. The application lasted 6 days. Preliminary information evaluation was done to the students about the idioms and proverbs to be taught before the applications. During the applications, proverb and idiom teaching studies were carried out with the support of activity. On the 2nd, 3rd, and 4th days, repeat study was carried out before moving on to teaching new idioms proverbs teaching. At the end of the applications, a post-test evaluation was made regarding the proverbs and idioms taught. When the preliminary information and post-test evaluation results were compared and according to the observations during the application, it was revealed that using TV series as visual and auditory material in the course environment was effective and gave positive results in the proverbial and idiom teaching.Keywords: Language Acquisition, Audiovisual Material, TV Series, Proverbs and Idioms
Collections