An Assembly line balancing study in Hema tractor industry and trade, inc.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET HEMA TRAKTÖR ENDÜSTRİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİNDE BİR MONTAJ HATTI DENGELEME ÇALIŞMASI Özen, Şükrü İşletme Yüksek Lisans Aralık, 1988 Bu çalışmada öncelikle, Hema'nın Kayseri Traktör Fabrikası'nda uygulamakta olduğu üretim politikaları tanıtılmaktadır. Daha sonra, çalışmanın alanı 6610 model traktörün motor montaj hattı ile sınırlandırıldığında, uygulanmakta olan politikaların istenmeyen derecede yüksek denge gecikmelerine neden olduğu vurgulanmaktadır. Çalışmada, sözkonusu politikalardan daha etkin sonuçlar verecek olan alternatif üretim politikasının önerilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik bir başlangıç olarak, literatürde determi nistik ve stokastik montaj hattı dengeleme problemleri olarak bilinen ve tartışılan, çalışma ile ilgili problemler tanımlanmaktadır. Daha sonra, önerilen çözüm yöntemleri ve bu yöntemlerin karşılaştırmalı performansları tartışıl maktadır. Aktarılan teorik bilgilerin ışığında, çalışmada ele alınan problem bir stokastik montaj hattı dengeleme problemi olarak tanımlanmakta ve çözüm yöntemi olarak da tadil edilmiş MAXRPW yöntemi benimsenmektedir. vÇalışmanın amacına üç aşamada ulaşılmakladır. İlk aşamada, tanımlanan problem işlem sürelerinin sabit olduğu durumda çözülerek, üç alternatif hat dizaynı belirlenmektedir. İkinci aşamada, işlem sürelerinin değişken olduğu gözönüne alınarak, uygulanabilir alternatif hat dizaynlarının güvenilirlikleri ölçülmektedir. Son olarak üçüncü aşamada, belirli bir üretim oranına ulaşmak üzere daha düşük maliyetli alternatif hat dizaynının tercih edilmesini sağlayan bir strateji önerilmektedir. Çalışmada ayrıca, gerçek bir karar verme süreci sözkonusu olduğunda elde edilen bulgulardan nasıl yararlanılması gerektiği örneklendirilmek tedir. vı ABSTRACT AN ASSEMBLY LINE 6ALANCINS STUDY IN HEMA TRACTOR INDUSTRY AND TRADE,INC. Özen, Şükrü Master of Business Administration December, 1988 in this study, we first describe the production policies implemented by Hema in its Kayseri Tractor Plant. Limiting ourselves to the engine assembly of the 6610 model tractor, we emphasize that the current policies lead to a line design yielding unfavorably high balance delays. Then, we aim at proposing an alternative production policy that will yield more efficient results than those of the current policies. In this way, we first define the related problems discussed in the literature, known as the deterministic and stochastic assembly line balancing problems. Then, we discuss the proposed solution methods and their comparative performances. In the ligth of the theoretical knowledge discussed, we define the real problem as a stochastic assembly line balancing problem and choose the modified MAXRPW heuristic as the solution method to the problem. iiiWe achieve the purpose of the study in three stages. In Stage 1, we specify three alternative line designs by solving the problem where process times are deterministic. In Stage 2, we measure the reliabilities of the currently practicable alternative line designs in terms of process time stochasticity. Finally, we propose in Stage 3 the strategy of using the less costly line design for a specific production rate. Furthermore, we exemplify the use of the findings of the study in a real decision-making process. IV
Collections