On the question of what philosophy is in analytic philosophy:a critical comparative account
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Analitik Felsefede Felsefenin Ne Olduğu Sorusu üzerine Karşılaştırmalı Eleştirel Bir Çalışma Çalışma, analitik felsefe geleneğine göre belirli bir felsefe anlayışına ulaşmak amacıyla hazırlanmıştır. Bunun için analitik felsefe geleneğinden dört filozofun -Wittgenstein, Austin, Wisdom ve Prof. Grünberg- görüşleri çalışmanın iskeletini oluşturan üç temel soru çerçevesinde tartışılmıştır. Çalışma, problemi ortaya koyan Giriş ve varılan sonuçları özetleyen Sonuç bölümleri ile birlikte beş bölümden oluşmaktadır, îlk bölümde problemin ortaya konulmasından sonra ikinci bölümde dört filozofun, felsefenin bilgi üretip üretmediği sorusuna ilişkin görüşleri incelenmiştir, üçüncü bölümde aynı filozofların, felsefenin ontoloji ile bir ilişkisinin olup olmadığı hakkındaki yaklaşımları ele alınmıştır. Dördüncü bölümde de filozofların, felsefe sorularının karakteristik özelliklerini içeren görüşleri tartışılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise her bir filozofun görüşü kendi bütünlüğü içinde değerlendirilerek analitik felsefe hakkında genel bir sonuca ulaşılmaya çalışılmıştır. ABSTRACT The primary purpose of this study is to reach a clear concep tion of philosophy as to the analytic account. The method that is adopted in order for this is to examine critically and comperati- vely various accounts of analytic philosophy. The accounts which are discussed through the study are chosen as to the differences of their views about certain questions. That means, the views of foih? philosophers, namely, Wittgenstein, Austin, Wisdom and Prof. Grünberg, are compared critically within the frame of the questions of whether philosophy produces knowledge, of whether philosophy has a point in relation to ontology and of the characterization of phi losophical questions. After the examination of each account as to these questions, they are summed up seperately as a whole in the concluding part of the study, with critical remarks concerning thşse views. -11-
Collections