The Effect of academic achievement and a selected biology-geography unit regarding science, technology and society relationship upon the opinions of 11 th grade jordanian girl students toward this relationship
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET AKADEMİK BAŞARI İLE BÎLÎM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM ARASINDAKİ İLİŞKİYİ VURGULAYAN BİR ÜNİTENİN 11. SINIP ÜRDÜN 'LÜ KIZ Ö?RENCİLERİNİN BU İLİŞKİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ ÜZERİNE ETKİSİ. SALMA NASHEF Danışman Doçent Dr. BARBAROS GÜNÇER Bu araştırmada üç hipotez test edilmeye çalışılmıştır. Birinci hipotez, teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiyi vurgulayan ünite ile akademik başarı arasındaki etkileşimin Ürdün' lü 11. sınıf Kız öğrencilerin bu ilişki hakkındaki düşünceleri üzerinde anlamlı bir etkisi, olup olmadığını test etmek için hazırlanmıştır. İkinci hipotez ise, orta dereceli okullardaki kız öğrencilerin bilim, teknoloji ve toplum ilişkileri arasındaki düşünceleri üzerine akademik başarının önemli bir etkisi olup olmadığı idi. Üçüncü hipotez ise, orta deceli okullardaki kız öğrencilerinin bilim, teknoloji ve toplum ilişkileri hakkındaki düşünceleri üzerine seçilen biyoloji-coğrafya ünitesinin anlamlı bir etkisinin olup olmadığı idi. Bu çalışmanın örneklemi Irbid'teki Ürdünlü yetmişyedi, onbirinci sınıf fen kolu kız öğrenciler idi. Bu çalışmanın evreni Ürdün'deki örneklemin seçildiği okula benzer nitelikler gösteren okullardaki onbirinici sınıfa kayıtlı olan kız öğrencilerinin tümünü temsil etmektedir. vıÖrneklem İki gruba ayrıldı, ve deney grubu araştırmacı tarafından hazırlanan `Kirlilik` ünitesini, bilim, teknoloji ve toplum etkileşimini vurgulayacak bir öğretim stratejisi eşliğinde çalıştı. Kontrol grubu ise `Biyoloji` ve `Toplum` derslerini alışılagelmiş eğitim metodu ile çalıştılar. Bu deney 1989-1990 akademik yılının birinci sömes t irinde gerçekleştirildi. Bu araştırmadaki veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzmanlar tarafından da tasdik edilen otuzyedi şıklı fikir envanterinin damıtılmasıyla toplanmıştır. Akademik başarı değişkeni hakkındaki veriler okul kayıtlarından derlenmiştir. Verilerin analizinde iki yönlü varyans analizi ve Scheffe Test kullanılmıştır. İki yönlü varyans analizi, bağımlı değişkenler üzerine bağımsız değişkenlerinin etkili (anlamlı) olup olmadığını göstermiştir. Bağımsız değişkenin seviyeleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını bir fark yarattığını göstermek için Scheffe test kullanıldı. Akademik başarı ve disiplinler arası biyoloji -coğrafya bilim, teknoloji ve toplum, kirlilik ünitesinin etkileşiminin onbirinci sınıf kız öğrencilerinin fikirleri üzerindeki etkisinin anlamlı olmadığı tesbit edilmiştir. Bu arada akademik başarının öğrencilerin düşünceleri üzerindeki etkisinin anlamlı olduğu tesbit edilmiştir. Aynı zamanda disiplinler arası biyoloji -coğrafya kirlilik ünitesinin öğrencilerin fikirleri üzerindeki etkisininde anlamlı olduğu ortaya çıkarılmıştır. Son kısımda (bölümde) ise, daha sonraki ileri bir araştırmaya yardımcı olabilecek bir takım öneriler sunulmuştur. VII ABSTRACT THE EFFECT OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND A SELECTED BIOLOGY -GEOGRAPHY UNIT REGARDING SCIENCE, TECHNOLOGY AND SOCIETY RELATIONSHIP UPON THE OPINIONS OF 11th GRADE JORDANIAN GIRL STUDENTS TOWARD THIS RELATIONSHIP By Salma Nashef Supervisor Associate Professor Dr. Barbaros Günçer This study dealt vith three hypothesis. The first was to find whether there was significant interaction effect between academic achievement and a selected biology-geography unit emphasizing the relationship among STS upon the opinions of girl secondary school students toward this relationship. The second hypothesis was to find whether there was significant main effect of the academic achievement upon the opinions of secondary school girl students towards STS relationship. The third hypothesis was to find if there was significant main effect of a selected biology-geography unit on the relationship among STS upon the opinions of secondary girl students toward this relationship. The sample consisted of 78 11th grade girl students who specialized in science in Irbid, Jordan. This study's population represented all secondary students enrolled at the 11th grade level in Jordan. mThe sample was divided into two groups, where the experimental group studied the unit `pollution` by means of the accompanying STS instructional strategy. The control group studied `Biology` and `Society` courses by the usual method of instruction. The experiment was conducted during the first semester of the academic year 1989-1990. The interdisciplinary biology-geography pollution unit which emphasize STS relationship has been prepered by the researcher herself The data were collected by administrating a 37 item opinion inventory which had been prepared by the researcher and validated by experts. The data on the academic achievement variable was gathered from the school records. `Two way analysis of variance` and the `Scheffe test` was used in analysing the data. `Two way analysis of variance` showed whether there were significant effect for the independent variables over the dependent variables. The Scheffe test was used to show at which level of the independent variable the significant difference was due. It was found that the interaction effect between academic achievement and the interdisciplinary biology-geography STS pollution unit on the opinions of the 11th grade level girl students was not significant. It was also found that the effect of academic achievement on the opinions of the students was significant. IVThe effect of the study of the interdisciplinary biology-geography pollution unit on the opinions of the students was also found to be significant. In the final section, a number of implications which may prove useful for further research have been presented.
Collections