A Proposed reading course in english for the freshmen in the department of physics engineering at Hacettepe University
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı Hacettepe Üniversitesi Fizik Mühendisliği öğrencilerinin dil becerilerini, dilbilgisi ve alanlarıyla ilgili kelime bilgilerini öğretmeyi amaçlayan bir İngilizce ders programı hazırlamaktır. Birinci bölümde Hacettepe Üniversitesindeki İngilizce hazırlık eğitimi ve mesleki İngilizce programı tanıtılmış; öğrenciler hakkında bilgi verilip, problemin ne olduğu ve çalışmanın ama açıklanmıştır. İkinci bölümde çalışma alanıyla ilgili olarak değişik yaklaşımlar gözden geçirilmiştir. Ayrıca hazırlıkta ve mesleki İngilizce derslerinde okutulan ders kitaplarının öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun olup olmadığı incelenmiştir. Üçüncü bölümde öğrencilerin ihtiyaçlarım belirlemek amacıyla Fizik Mühendisliği öğrencilerine ve öğretmenlerine verilen anketlerin hazırlanması, uygulanması ve analizi anlatılmıştır. Ayrıca öğrencilerin ihtiyaç duydukları yapıları ve kelimeleri bulmak için Fizik Mühendisliğinde okutulan ders kitapları incelenip, bunlarda sıklıkla geçen kelime ve yapılar çıkarılmış ve bu yapılar gösterdiği fonksiyonlara göre gruplandırılmıştır. Dördüncü bölümde ise Sabri Koç'un modelinden geliştirilen bir ders programı önerilmiştir. Ayrıca materyal seçimi, gruplaması ve sıralaması, öğretmen eğitimi, dersin anlatımı ve değerlendirilmesi hakkında önerilerde bulunulmuştur. Bu bölüme ayrıca önerileri içeren örnek bir ünite öğretmen ve öğrenci kopyeleri halinde eklenmiştir. Bu çalışmanın bir özeti gelecek çalışmalar için gerekli görülen önerilerle birlikte beşinci bölümde verilmiştir. ıx ABSTRACT The aim of this study is to design a specific English course for the students of the Physics Engineering department at Hacettepe University, which aims at developing the necessary structures together with the vocabulary items related to their field and reading skill. In Chapter I, general background to the study is presented and the problem, the aim and scope of the study are introduced. In Chapter E, a brief review of literature concerning approaches to syllabus design is discussed and the ESP books used at the Preparatory School and Physics Engineering department are criticized. In Chapter HI, the application and preparation of both the questionnaire and structured interview and their results are explained. Moreover, the data obtained from the analysis of the authentic scientific textbooks are discussed. In Chapter IV, the components of proposed model are introduced; a modular course design is suggested; information about materials selection, grading and sequencing, teacher training, implementation and evaluation of the course is presented; and a module is exemplified. In Chapter V, the summary of the study and implications for the existing program and suggestions for further study are given. vui
Collections