The Integration of microcomputers into the accounting education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET mikrobilgisayarların muhasebe eğitimi ile bütünleştirilmesi Gonca Kılınç işletme Bölümü Yüksek Lisans Haziran, 1991, Sayfa No 193 Mikrobilgisayarlar günümüzde muhasebe dünyasının vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Türkiye'deki özel ve kamu kuruluşları da değişik yazılım paketleri kullanarak, bilgisayarların avantajlarından yararlanmaktadır 1 ar. Bilgisayarların, özellikle mikrobilgisayarların, muhasebe eğitimi ile bütünleştirilmesi dünyada henüz çok yeni bir konudur. Eğitim sırasında kullanılacak bazı öneri uygulama teknikleri vardır ve araştırmacılar yeni deneyler yapmaya devam etmektedirler. Bu gelişmeler Türkiye'deki akademisyen ve uygulamacı muhasebeciler tarafından büyük bir ilgi ile izlenmektedir. Fakat, şu bir gerçektir ki, yakın bir zamana kadar muhasebe eğitiminde bilgisayar kullanan üniversite sayısı parmakla sayılabilecek kadar azdır. Bu sayının yakın bir zamanda artacağı ve bu tezin bu konuyu ciddi bir şekilde düşünen üniversiteler için bir ışık olacağı umudundayım. Tez dokuz bölümden oluşmaktadır. Amaçları ve teze adını veren konu birinci bölümde tanıtılmakta, problem ortaya atılmakta ve bu araştırmanın önemi tartışılmaktadır. ikinci bölüm, konuya ilişkin literatür taramasına vıayrılmıştır. Gerek Türkiye'nin gerekse yabancı ülkelerin bilgisayarın muhasebe eğitiminde kullanılması konusundaki deneyimleri, araştırmaları anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise bilgisayarın muhasebe dersi konuları ile bütünleştirilmesi sırasında karşılaşılacak pedagojik sorunlar ele alınmıştır. özellikle böyle bir programın öğrenciye ve eğitim kadrosuna yapacağı baskılar bu bölümde tartışılmıştır. Bilgisayarın muhasebe eğitim programları' ile bütünleştirilmesinde izlenebilecek alternatif yöntemler dördüncü bölümde ele alınmıştır. Beşinci bölümde bütünleştirme programları sırasında, gerek üniversitenin, eğitim kadrosunun ve gerekse öğrencilerin programa nasıl hazır hale getirilecekleri ve bunun önemi vurgulanmaktadır. Altıncı bölüm, bütünleştirme programlarında, çalışmaları zorlaştıran donanım, yazılım, tedarik ve bakım sorunlarının tartışılmasına ayrılmıştır. Yedinci bölüm, tamamen mikrobilgisayarlı muhasebe eğitim ve öğretiminde kullanılabilecek hem programlama dillerinin hem de genel nitelikli yazılım paket programlarının anlatımına ve karşılaştırılmasına tahsis edilmiştir. Sekizinci bölüm, bu paket programlarından biri olan LOTUS 1-2-3 programının tanıtımıyla ve bu program kullanılarak çözülen örnek olaylarla yoğunlaştırılmıştır. Her örnek olay sırasında bu paket programın bir muhasebeciye veya bu muhasebe öğrencisine sağlayacağı vııyararlardan bir tanesi anlatılmıştır. Sonuç bölümünde ise bazı üniversiteler olayla ilgili olarak uyarılmakta ve bazı öneriler sunulmaktadır. Tezin sonunda, okuyucular, `The Accounting Review` başlıklı derginin, 1975-1990 yılları arasında yayınlanmış bilgisayar ve muhasebe eğitimi başlıklı makale taramasını tarih sırasıyla bulabilirler. Referanslar kısmında ise, okuyucular, tez yazımı sırasında yararlanılan tüm kitap, makale ve raporların isimlerini yazar ismi baz alınarak alfabetik sırada bulabilirler. vııı ABSTRACT THE INTEGRATION OF MICROCOMPUTERS INTO THE ACCOUNTING EDUCATION Gonca Kılınç Master of Business Administration June, 1091, Page 193 Computers are an integral part of today's accounting world and they have complemented each other for a number of years. Most of the private and public companies in Turkey are benefiting from the advantages of computers by using different types of software packages. The integration of microcomputers into the accounting education is a relatively new phenomenon in the world. Some applications in accounting instruction technology have been tried and researchers will certainly continue to carry out experiments on this issue. The developments in teaching accounting by using computers were pursued by the instructors and professionals in Turkey with a great interest. However, it is only very recently that only a few number of universities have started to use computers in the teaching of accounting courses. I hope that this will proliferate to a satisfactory level and this thesis will hopefully provide some light to those universities that are thinking about this concept. The thesis contains nine chapters. Tn the first iiichapter, the aim of the thesis and the subject matter is introduced to he readers. The problem is explained and the importance of this study is discussed. The second chapter consists of the literature survey of the subject matter. This chapter is divided into two parts, namely, `Studies in the World` and `Developments in Turkey`. In the third chapter, some pedagogical issues related to an integration policy are analyzed. The pressures on the faculty and students are discussed in this chapter. Possible alternative approaches for an integration program are discussed in the fourth chapter. In the fifth chapter, the importance of faculty, university and student preparation for an integration program is emphasized. Some of the system purchase and maintenance problems: beside the hardware and software problems are listed in the sixth chapter. The seventh chapter is devoted to the discussion of available general softwares, either programing languages or application programs. The eight chapter concentrates on the LOTUS 1-2-3 application program as a very useful tool for accountants. In this chapter, specific examples are solved from among different accounting topics and, advantages of the spreadsheets are discussed for each example. The last chapter, the conclusion part of the thesis, includes recommendation for the target issue. i vAt the end of the thesis, there is an `Appendix` section which include the Accounting review articles frora 1975 to 1990, in a chronological order and `References` which includes the articles, books, reports and manuals in an alphabetical order.
Collections