Improving oral skills of intermediate students of english through additional functional activities: A case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZ ORTA DÜZEYDEKİ İNGİLİZCE ÖĞRENCİLERİNE İLAVETEN ÖZGÜN İŞLEVSEL ETKİNLİKLER VERİLEREK İNGİLİZCE KONUŞMA YETENEKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR ÇALIŞMA TOLON, Ayla Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Ünal NORMAN Eylül 1991, 135 Sayfa Bu çalışma, ODTÜ Temel İngilizce Bölümünde orta düzeyde İngilizce eğitimi gören öğrencilere normal ders programına ilaveten özgün işlevsel etkinlikler verilerek onların toplumdaki karşılıklı konuşmalarında yetenekli olmalarını amaçlar. Aşağıdaki çalışmada İngilizceleri orta düzeyde olan 34 Hazırlık Okulu öğrencisi ile deney uygulaması yapılmıştır. Bunlardan ders programına ilaveten işlevsel etkinlikler verilen 17 öğrenci Deney Gurubunu ve diğer 17 ise de Kontrol Grubu meydana getirmiştir. Başlangıçta Deney ve Kontrol Grubun her ikisine de hem Hughes (1981) ve Brown (1983) 'm CCT test yöntemine göre ön sınav verilmiş hem de öğrenciler videodan 7 öğretim görevlisinin ön sözel değerlendirmelerine tabi tutulmuşlardır. Daha sonra Deney grubuna 3 hafta süreyle işlevsel etkinlikler verilmiştir. Bu deneyleri takiben bütün öğrencilere CCT vesözel video değerlendirmeleri ile tekrar sınav verilmiştir. Sonuçlar üzerinde istatistiksel analizler yapılmıştır, ön testlerde deneysel ve kontrol grupların ortalama değerlerinin arasında fark olmamasına rağmen öğrencilerin sözel yetenekleri açısından deneysel grup son testlerde gelişme göstermiştir, ön test ve son testlerde CCT ile sözel video değerlendirmeleri arasındaki korelasyon yüksek bulunarak sonuçların uyumluluğu kanıtlanmıştır. Böylece ilave işlevsel etkinliklerle öğrencilerin konuşma yeteneğinin geliştirilmesine yardımcı olma amacı bu çalışma ile ispatlanmıştır. Anahtar Sözcükler: İngilizce Dil Eğitimi, konuşma, işlevsel etkinlikler, deney, kontrol gruplar, CCT, sözel video test. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 224 09 01 vı ABSTRACT IMPROVING. ORAL SKILLS OF INTERMEDIATE STUDENTS OF ENGLISH THROUGH ADDITIONAL FUNCTIONAL ACTIVITIES: A CASE STUDY TOLON, Ayla M. A. in English Language Teaching Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Unal NORMAN September, 1991, 135 Pages This study aims at getting the METU Intermediate Prep. School students orally skillful in social interaction by providing them with authentic functional activities in addition to their regular classwork. In the following study 34 intermediate Prep. School students were experimented on. 17 of those students who performed some speech activities as supplement to their classwork made up the experimental group and the other 17 the control group. At the beginning both the experimental and the control group of students were pretested by CCT after Hughes (1981) and Brown's (1983) testing procedures, as well as by oral Video Assessments of the 7 teachers. Later, the functional activities were given to the experimental group for a period of 3 weeks. Then all the students were posttested by CCT and Oral Video Assessments. The results were tabulated and statistically analyzed. While there was no difference between the mean values of the experimental and control i i igroups at pretesting as far as the students' oral abilities are concerned the experimental group displayed some improvement at posttesting. The correlation values of the pre and post CCT and Video Assessments were found to be high, verifying the consistency of the results. Consequently the aim of the study in improving the speaking skill of the students by extra functional activities was achieved. Key Words : ELT Speaking, Functional Activities Experimental, Control gps, CCT, Video Assessments Science code: 224 09 01 IV
Collections