The Effect of the cultural content on reading comprehension
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZ METİNLERİN KÜLTÜREL İÇERİĞİNİN METNİ ANLAMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Mine SANCAR Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dil Eğitimi Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Joshua Bear Haziran, 1992, 109 sayfa. Bir yabancı dil okuma parçasının hangi kültürü içermesi gerektiği konusunda ortaya atılan tartışmalardan yola çıkarak, bu tez bir okuma parçasının kültürel içeriği ile o parçayı anlama arasındaki ilişkiyi irdelemeye çalışır. Bu tezdeki araştırma Doğu Akdeniz Üniversitesinde yapılmış ve bu üniversiteye devam etmekte olan otuzyedisi hazırlık okulundan, onaltısı ingilizce bölümü birinci sınıf Öğrencilerinden olmak üzere elliüç öğrenci katılmıştır. Birinci bölüm araştırmanın bağlamının sunulup araştırmaya konu olan soruyu içeren giriş bölümüdür. ikinci bölüm kültürün bir dil sınıfındaki yerini tartışan çeşitli görüş ve düşünceleri içeren yazın taramasıdır.Üçüncü bölüm kültürel unsurların öğrenme ve Öğretme sürecinde, öğretmen ve öğrenciye oluşturduğu engeller üzerinde yoğunlaşır. Dördüncü bölüm yapılan deneysel araştırmayı, yöntem, hipotezler, alınan sonuçlar ve tartışma ile birlikte ortaya koyar. Sonuç bölümü bu araştırmadan çıkarılabilecek bir takım sonuçları dile getirir. vı ABSTRACT THE EFFECT OF THE CULTURAL CONTENT ON READING COMPREHENSION Mine SANCAR M.A in English Language Teaching Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Joshua Bear September, 1992, 109 pages. Taking the arguments as to which culture a foreign language reading text should include as a starting point, this study attempts to examine the relationship between the cultural content of a text and reading comprehension. The study is carried out at the Eastern Mediterranean University taking fifty-three students as subjects, thirty-seven from the preparatory school and sixteen from the English Department. The first chapter is the introduction to the study in which the context and the statement of the problem is given. The second chapter concentrates on the review of literature through which various views and ideas on the 111discussions on the place of culture in the language class is exposed. The third chapter deals with the cultural elements as barriers in the teaching/learning process for both the teacher and the learner. The fourth chapter presents the experimental study together with the methodology, hypothesis, results and discussion. The concluding chapter deals with several conclusions that can be drawn from the study in hand. IV
Collections