Suggested games to enhance grammatical correctness and communicative effectiveness in English language teaching
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZ İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİNDE DİLBİLGİSEL DOĞRULUĞU VE İLETİŞİMSEL ETKENLİĞİ ARTIRMAYA YÖNELİK ÖNERİLEN OYUNLAR Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Tez Yöneticisi : Doç.Dr. Nursel İçöz Mart 1992, 161 sayfa Bu tez öğrencilerin dilbilgisel doğruluğunu ve iletişimsel etkenliğini artırmak için bazı oyunları sağlamayı amaçlamaktadır. Bu tez ayrıca kanıtlanacak üç tane hipoteze yer vermektedir. Birincisi yabancı dil öğretimi sırasında oyunlar kullanmak, öğrencileri motive edecek ve deney gurubu öğrencilerinin katılımı kontrol gurubu öğrencilerinin katılımına nazaran daha yüksek olacaktır. İkincisi oyunların kullanımı deney gurubu öğrencilerinin iletişimsel yeteneklerini kontrol grubu öğrencilerine oranla daha çok kullanmalarına yol açacaktır. Üçüncüsü, bu oyunlar öğrencilerin daha önce öğretilen dilbilgisel kalıplan ve kelimeleri pekiştirmelerine yardımcı olacaktır, ve böylelikle dilbilgisel doğruluklarını artıracaktır. Bilgiler, ODTÜ Temel İngilizce Bölümünde yapılan deneysel çalışmalar yolu ile elde edilmiştir. Bu bilgiler seçilen iki deney VIIIgurubu ve iki kontrol gurubuna uygulanan son testlerin sonuçlarından elde edilmiştir. Deney gurubu öğrencilerine bir çok oyun uygulanırken, kontrol gurubu öğrencileri ders kitaplarının öğretmen kitabına uygun olarak normal öğretim uygulanmıştır. Deney ve kontrol guruplarına verilen son testler uygulanan oyunların öğrenciler için olumlu olduğu ve önceden öğretilen dil bilgisel kalıplar ve kelimelerin pekiştirildiği gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Deney Gurup, Kontrol Gurup, Dilbilgisel Doğruluk, îletişimsel Etkenlik. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 224.09.01 IX ABSTRACT SUGGESTED GAMES TO ENHANCE GRAMMATICAL CORRETNESS AND COMMUNICATIVE EFFECTIVENESS İN ENGLISH LANGUAGE TEACHING BILSOY, Erday M.A. in English Language Teaching Supervisor: Assoc.Prof.Dr. Nursel İçöz March, 1992, 161 pages This thesis aims at suggestlng some games and activities which will help to promote the grammatical correctness and communicative effectiveness of students. This thesis also contains three hypotheses to be proved. Firstly, using games while teaching the foreign language will motivate the students and enhance the participation of the experimental group students more than that of the students in the control group. Secondly, using games will enable the students in the experimental group to make more use of their communicative ability than it wül the students in the control group and thirdly, these games will enable the students to reinforce previously taught grammatical patterns and lexical items and thus enhance their grammatical correctness. VIThe data has been obtained from the experimental studies done in the Department of Basic English at METU. These data have been collected from the results of post tests administered to two selected experimental and control groups. Several games have been applied to the experimental groups whereas the control groups have proceeded through normal teaching procedures with reference to the teacher's book of the course book in use. The results of the post tests administered to the experimental and control groups show that the games applied have had a positive influence on students and have reinforced grammatical patterns and lexical items previously taught in the language classrooms. Keywords: Experimental Group, Control Group, Grammatical Correctness, Communicative Effectiveness. Selence Code: 224.09.01 VII
Collections